اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یزد

قیمت مرغ از مرز 6500 تومان گذشت

خبرگزاری فارس: به دنبال افزایش قیمت مرغ در یزد و رسیدن آن به هر کیلوگرم 6 هزار و 500 تومان صف‌های طولانی از شهروندان متقاضی مرغ دولتی در یزد ایجاد شده است.

قیمت مرغ از مرز 6500 تومان گذشت

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عرضه مرغ ارزان قیمت با هدف کنترل و تنظیم بازار در سطح استان به صورت گسترده آغاز شده است.

ناصر رحیمی افزود: فروشگاه‌های رفاه، شرکت تعاونی‌ها و تعدادی از واحدهای صنفی منتخب از جمله مراکز توزیعی هستند که به توزیع مرغ گرم ارزان می‌پردازند.

وی ادامه داد: دولت به منظور ایجاد تعادل در بازار، عرضه مرغ منجمد را در مراکز منتخب آغاز کرده است که این مرغ با نرخ مصوب هر کیلوگرم 4 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود.

رحیمی علت گرانی مرغ را گرانی نهاده‌های خوارکی عنوان کرد و گفت: مردم هرگونه گرانفروشی را با شماره 124 در میان بگذارند.

وی با اشاره به تصویب قیمت برای گوشت مرغ تصریح کرد: گوشت مرغ به نرخ مصوب دولت توزیع می‌شود تا مردم از این طریق گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند.

گزارش خبرنگار فارس از سطح شهر حاکی از این است که محدود بودن مراکز توزیع مرغ دولتی در سطح شهر منجر به ایجاد صف شهروندان مقابل معدود مراکز عرضه شده است.

همچنین سهمیه این مراکز در مواجه با نیاز شهروندان کم است و پس از 30 تا 50 دقیقه از آغاز توزیع با سهمیه هر نفر حداکثر دو مرغ، مرغ‌ها تمام می‌شود و بسیاری از حاضران باید دست خالی محل را ترک کنند آن هم در شرایطی که چند ساعتی پیش از آغاز توزیع مرغ دولتی در صف بوده‌اند.

با افزایش قیمت‌ها، مردم استان یزد نیز طعم گرانی‌ها را چشیدند و افزایش قیمت مواد غذایی، نقل محافل و جمع‌های کوچک و بزرگ مردم شده که در این مورد اداره صنعت، معدن و تجارت استان تنها برای کنترل قیمت گوشت مرغ آستین‌ها را بالا زده و در طرح توزیع اقلام مصرفی مرغ‌هایی با قیمت دولتی، ورود نکرده است.

یکی از شهروندان در صف توزیع مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به منتظر ماندن خود به مدت سه ساعت برای تهیه گوشت مرغ گفت: از ساعت هشت صبح تاکنون که 11 است، منتظر ایستاده‌ام اما هنوز مرغ توزیع نشده است.

مردم مجبور هستند چند ساعت را در صف‌های ایجاد شده منتظر باشند تا شاید بتوانند از گوشت مرغی با قیمت مصوب بهره‌مند شوند.

با توجه به تفاوت قیمت فاحش قیمت مرغ در بازار آزاد و مرغ فروشی‌های طرح تنظیم بازار، در مغازه‌هایی که طرح تنظیم بازار اجرا نشده است، گوشت مرغ با قیمت بیش از 6 هزار تومان به فروش می‌رسد اما در واحدهای طرح تنظیم بازار مرغ به قیمت 4 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول