اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد

تولید 5 هزار تن گوشت قرمز در مرودشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: سالانه 5 هزار تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید 5 هزار تن گوشت قرمز در مرودشت

علی‌حسین رضایی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: سالانه 5 هزار تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می‌شود و مرودشت از جمله شهرستان‌های شاخص تولیدکننده در این زمینه است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با ایجاد واحدهای صنعتی دام سبک و سنگین گام‌های موثری در زمینه تولید گوشت قرمز و سالم در این شهرستان برداشته شده است.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان مرودشت در زمینه تولید گوشت سفید نیز فعال بوده و سالانه 700 تن ماهی تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از آن سردآبی و بخشی از نوع گرم‌آبی شامل کپور، فیتوفاگ، آمور و سفید است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی شیلات سالانه هزاران قطعه بچه ماهی در دریاچه سد درودزن به منظور پایداری تولید رها شده و 180 تن ماهی از نوع کپور، فیتوفاگ و آمور در این دریاچه صید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان انواع محصولات در این منطقه تولید شده، به نحوی که سالانه 60 تن عسل از 12 هزار کلنی موجود در این شهرستان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تداوم خشکسالی در این شهرستان باعث کاهش تولید عسل شده است اما با حمایت بیشتر از زنبورداران و آموزش هدفمند آنان می‌توان تولید این محصول را از نظر کمی و کیفی افزایش داد.

رضایی‌نیا همچنین از تولید سالانه افزون بر 5 میلیون مرغ در این شهرستان خبر داد و افزود: 70 واحد صنعتی تولید مرغ در این شهرستان وجود دارد که در هر دوره 1.5 میلیون مرغ تولید و 8 هزار و 500 تن از این نوع گوشت روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول