اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی:

6 پایانه مرزی جاده‌ای در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: 6 پایانه مرزی جاده‌ای در زمینه حمل و نقل کالا، بار و مسافر در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند.

6 پایانه مرزی جاده‌ای در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با دارا بودن شش پایانه مرزی جاده‌ای، یک مرز ریلی و یک مرز هوایی از استان‌های مهم در این زمینه در کشور است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، قرارگیری مرزهای زمینی مشترک ایران و ترکیه به صورت انحصاری در آذربایجان‌غربی باعث شده تا این استان به مهم‌ترین مسیر دسترسی به اروپا تبدیل شود که این امر اهمیت آذربایجان‌غربی در زمینه پایانه‌های مرزی و ترانزیت را چندین برابر کرده است.

طالبی افزود: موقعیت استراتژیک آذربایجان‌غربی که در تقاطع کریدور ارتباطی ترانزیت کالاهای تجاری قرار دارد ایجاب می‌کند که متولیان از این سرمایه خدادادی استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری با هدف بسط و توسعه مرزهای زمینی استان، زمینه افزایش ترانزیت را به جهت جذب درآمد و ایجاد اشتغال فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های استفاده از این ظرفیت‌های اقتصادی و حمل و نقلی، ارتقای‌ زیرساخت‌های مربوط به هر مسیر مطابق با استانداردهای قابل قبول جهانی به منظور بالابردن سرعت، امنیت و جا‌به‌جایی در حجم بالا است.

طالبی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات چشمگیری در بهبود زیرساخت‌های ترانزیت از جمله احداث و بهسازی پایانه‌های مرزی و ارتقای خدمات در مبادی آذربایجان‌غربی انجام شده است.

وی با اشراف بر اهمیت توسعه و بهسازی این مبادی ورودی و خروجی، توسعه فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه همه جانبه کشور را خواستار شد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول