اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا خبر داد

تولید 2300 تن گوشت قرمز در شهرستان نکا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: شهرستان نکا سالانه 2 هزار و 337 تن تولید گوشت قرمز دارد که چهار درصد تولیدات استان را داراست.

تولید 2300 تن گوشت قرمز در شهرستان نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی نکا را 53 هزار و 800 هکتار اعلام کرد و بیان داشت: از این مقدار سطح زیر کشت 46 هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت زراعی است که به‌طور میانگین سالانه 475 هزار و 600 تن محصول می‌دهد.

وی بیان داشت: در سال گذشته از 7 هزار هکتار باغات نکا 106 هزار و 277 تن محصول باغی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی نکا ادامه داد: شهرستان نکا در بخش محصولات باغی 4.6 درصد تولیدات استان را داراست که در این رابطه رتبه ششم استان را به خود اختصاص داده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ضریب کشت شهرستان نکا 1.1 است که بیانگر شاخص بهره‌وری شهرستان است و این رقم در کشور  کمتر از یک درصد است و نکا با دارا بودن ضریب کشت 1.1  از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.

این مسئول گفت: در تولیدات دامی نیز شهرستان نکا با تولید 19 هزار و 755 تن معادل سه درصد تولیدات استان را داراست.

سلیمی یادآور شد: شهرستان نکا سالانه 2 هزار و 337 تن تولید گوشت قرمز دارد که چهار درصد تولیدات استان را داراست و در گوشت سفید نیز با تولید سالانه  11 هزار و 201 تن، شش درصد تولیدات استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات جهاد کشاورزی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و ابراز داشت: در اوایل انقلاب که به فرمان امام خمینی(ره) جهاد سازندگی تشکیل شد، جهادگران خدمات قابل توجهی را به روستاییان ارائه دادند و پس از آن نیز در هشت سال جنگ تحمیلی پشتیبانی جنگ را برعهده داشتند.

وی متذکر شد: پس از ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی، فصل جدیدی در بخش کشاورزی ایجاد شد و وزارت جهاد کشاورزی با همان روحیه جهادی، مسئولیت جدیدی را با نگاه به توسعه روستایی و اشتغال روستاییان به منظور جلوگیری از مهاجرت به شهر و همچنین تولید پایدار در دستور کار دارد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امروزه سلامتی مواد غذایی مهم‌ترین دغدغه مردم محسوب می‌شود که جهاد کشاورزی با تمام توان در این رابطه وارد شده و امنیت غذایی مردم را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول