اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی هرمزگان خبر داد

دستگیری 3271 متجاوز مرزی در آب‌های هرمزگان

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی هرمزگان از دستگیری 3 هزار و 271 متجاوز مرزی در آب‌های این استان طی سال گذشته خبر داد.

دستگیری 3271 متجاوز مرزی در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد ایزدی در جمع اعضای ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز هرمزگان ضمن ارائه گزارش عملکرد پلیس دریابانی این استان طی سال 90 در حوزه مقابله با قاچاق اظهار داشت: 3 هزار و 271 متجاوز مرزی در آب‌های استان دستگیر شده‌اند که 99 درصد آنها با هدف جابه‌جایی قاچاق از مرزهای آبی کشور گذر کرده‌اند.

وی هم‌چنین از کشف 2 هزار و 510 راس احشام و شش تن مواد مخدر طی سال گذشته در آب‌های استان توسط پلیس دریابانی خبر داد.

فرمانده دریابانی هرمزگان افزود: در این زمینه 235 نفر در رابطه با مواد مخدر در آب‌های استان دستگیر شدند.

ایزدی اضافه کرد: در سال گذشته 25 هزار و 100 قطعه انواع تجهیزات ماهواره‌ای در آب‌های استان کشف شده که این رقم نسبت به سال 89 کاهش محسوسی نشان می‌دهد.

به گفته وی، احتمالاً دلیل کاهش کشفیات در این حوزه فروش ریسورهای مجاز توسط صدا و سیماست.

یزدانی افزود: سال گذشته یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های استان کشف شده است.

وی ادامه داد: در سال 90 میزان کالاهای قاچاق کشف شده به 142 میلیون قلم رسیده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه طی سال گذشته در اقلامی همانند ریسور، سلاح و مهمات، اسباب‌بازی و ظروف و برخی از اقلام کاهش محسوسی در بُعد کشفیات ملاحظه می‌شود، افزود: توسعه ناوگان شناوری و امکانات پلیس دریابانی طی ماه‌های اخیر سبب شده است که کشفیات این پلیس در چهار ماه نخست سال‌ جاری در حد قابل توجهی افزایش یابد به نحوی که میزان کشفیات چهار ماه نخست امسال در بخش مواد مخدر با کشفیات 12 ماه سال گذشته برابری می‌کند.

یزدانی خاطرنشان کرد: در حالی سال گذشته میزان کشفیات در بخش مشروب به 300 هزار قوطی رسید که در چهار ماه نخست سال ‌جاری این رقم به 250 هزار قوطی رسیده است.

وی هم‌چنین با بیان اینکه کشفیات سوخت در چهار ماه نخست سال‌ جاری به 850 هزار لیتر رسیده است،‌ گفت: طی سال گذشته پیرامون قاچاق یک هزار و 899 فقره پرونده تشکیل شده که این رقم برای سه ماه سال 91 برابر با 277 فقره پرونده است.

یزدانی ادامه داد: طی سال 90، 700 شناور متخلف در آب‌های استان توقیف شده که این رقم در چهار ماه سال 91 برابر با 500 فروند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزانه بین 250 تا 270 تریلر وارد قشم می‌شود، اضافه کرد: این تعداد کامیون پس از تخلیه بار از سهمیه خود در قشم سوخت‌گیری و مجدداً در جزیره آن را به فروش می‌رسانند که این امر سبب تقویت قاچاق می‌شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه پلیس دریابانی تنها طی یک شب 850 هزار لیتر سوخت قاچاق در دریا کشف کرده است،‌ گفت: وجود چنین محموله‌های قاچاقی نشان از نامناسب بودن مدیریت در باب عرضه سوخت دارد.

وی تصریح کرد: اعمال محدودیت سوخت در استان‌های مجاور هرمزگان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول