اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد

کاهش 53 درصدی واردات در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل از کاهش 53 درصدی واردات محصولات و کالاهای متنوع وارداتی به گمرکات استان اردبیل خبر داد.

کاهش 53 درصدی واردات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در جریان بررسی مشکلات گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: ما از ابتدای امسال تا پایان خردادماه بیش از دو هزار و 780 تن کالا به ارزش 12 میلیون و 715 هزار دلار واردات داشتیم که اغلب از گمرک بیله‌سوار و اردبیل وارد کشورمان شده‌اند.

وی به کاهش 48 درصدی ارزش کالاهای وارداتی اشاره کرد و افزود: این کاهش نشان می‌دهد که ما در بسیاری از زمینه‌ها و فرصت‌های فراهم شده توانسته‌ایم با تکیه بر تولیدات داخلی به خوداتکایی برسیم.

عباس‌زاده از صادرات شش هزار تن کالا در سه ماهه اول امسال خبر داد و تصریح کرد: این کالاها به ارزش پنج میلیون و 670 هزار دلار از گمرکات اردبیل صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل کاهش 16 درصدی صادرات استان از نظر وزن و 11 درصدی از نظر ارزش را نیز خاطر نشان کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که در نیمه دوم سال صادرات رونق می‌گیرد، پیش‌بینی می‌کنیم یک افزایش مثبت را در صادرات کالاها و تولیدات استان در نیمه دوم امسال شاهد باشیم.

وی همچنین از افزایش 18 درصدی خروج موقت خودروها از گمرک بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: 920 دستگاه خودرو در سه ماهه اول امسال از گمرک بیله‌سوار تردد کرده است.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیر گمرک بیله‌سوار نیز از صادرات 35 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار به ارزش 21میلیون و 561 هزار دلار خبر داد.

احد محمدی اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 160 درصد و ارزش 120 درصد افزایش یافته است.

وی در مورد واردات قطعی گمرک بیله‌سوار نیز ادامه داد: در سه ماهه امسال 12 هزار و 703 تن کالا به ارزش سه میلیون و 200 هزار دلار وارد کشورمان شده است که در این زمینه با یک رشد 180 درصدی از لحاظ وزن و 300 درصدی از نظر ارزش روبه‌رو بودیم.

محمدی در مورد ترانزیت خارجی گمرک بیله‌سوار نیز گفت: 92 هزار و 880 تن کالا به ارزش 200 میلیون دلار ترانزیت خارجی داشتیم که از نظر وزن پنج درصد و ارزش شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز در این نشست از تردد 250 هزار مسافر از پایانه‌های مرزی این شهرستان در سه ماهه اول امسال خبر داد.

عبدالحسین علی‌اکبری افزود: از این تعداد 25 هزار و 600 مسافر ایرانی و بیش از 225 هزار و 840 نفر مسافر خارجی بوده است.

وی با ارایه آماری از وضعیت تردد اتوبوس‌ها از مرز بیله‌سوار تصریح کرد: در بهار امسال 15 هزار دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده که اغلب آنها مربوط به دستگاه‌های وارد شده به آن سوی مرزها و حدود 700 دستگاه نیز مربوط به خروج از مرز بوده است.

علی‌اکبری اظهار داشت: از 867 دستگاه اتوبوس ورودی بیش از دو برابر اتوبوس ایرانی و کمتر از یک سوم مربوط به اتوبوس‌های آذری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از 703 دستگاه اتوبوس خروجی نیز بیش از 490 دستگاه اتوبوس ایرانی و کمتر از 200 دستگاه اتوبوس آذری از مرز به کشور جمهوری آذربایجان خارج شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از کلنگ‌زنی مجتمع رفاهی، خدماتی مشگین‌شهر خبر داد و اضافه کرد: این مجتمع در زیربنای سه هزار و 800 متر مربع و با اعتبار 12 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود که شامل ساختمان اداری، تجاری، مسکونی، مراکز خدماتی و همچنین پارکینگ طبقاتی است.

علی‌اکبری با بیان این‌که پیمانکار این پروژه موظف شده است در کمتر از یک ماه آن را تکمیل و به بهره‌برداری برساند، بیان کرد: تلاش می‌شود با بهره‌برداری از آن برخی مشکلات و معایب در حوزه خدمات‌رسانی برطرف شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول