اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

در‌آمد کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها کمتر از 250 میلیون تومان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: درآمد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از نیم درصد اعتبار تزریقی از سوی شهرداری‌ها در استان اردبیل کمتر از 250 میلیون تومان است.

در‌آمد کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها کمتر از 250 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در نشست مشترک نمایندگان استان با مدیران اجرایی در استانداری اظهار داشت: در حالی که در استان آذربایجان شرقی این رقم 3 میلیارد تومان، آذربایجان غربی یک میلیارد و 600 میلیون تومان و استان گیلان 2 میلیارد تومان است اما کل در‌آمد کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌های استان 250 میلیون تومان است.

وی به توسعه فضای کتابخانه‌ای از 25 هزار متر‌مربع به 35 هزار متر‌مربع خبر داد و یادآور شد: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت سرانه فضای کتابخانه‌ای به 3.3 متر‌مربع برای هر نفر می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد:‌ به رغم این توسعه هنوز جایگاه کتابخانه‌های عمومی استان مطلوب و مناسب نیست ولی مسیر درخشانی را پیش رو داریم تا بتوانیم در توسعه این بخش که یکی از مولفه‌های توسعه بخش فرهنگی است موفق عمل کنیم.

فرهمند امین به سالگرد دیدار کتابداران با رهبر معظم انقلاب و اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی را از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه و کلید توسعه بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم بزرگترین کتاب هدایت بشر قرآن کریم در به سعادت رساندن بشریت جامع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه است که ضرورت دارد در زندگی خود بخشی از ساعات خود را به خواندن کتاب اختصاص دهیم.

این مسئول عنوان کرد: هر چند در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در زمینه کتابخانه‌ها و در‌آمد‌زایی خوبی در این زمینه انجام شده اما همه آنها در شان مردم استان نبوده و ضرورت دارد به سمت پویایی و افق تعالی حرکت کنیم.

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: ما به عنوان یک شهروند دلسوز اردبیلی از نمایندگان مجلس انتظار داریم فرصت خدمتگزاری را غنیمت بشمارند و در تمام حوزه‌ها برای استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های نهفته برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند امین در پایان سخنان خود، اظهار داشت: نمایندگان استان باید به عهد و پیمانی که با ملت بسته‌اند وفادار بوده و کوچکترین فرصت را برای رشد و تعالی استان غنیمت بشمارند و از فرصت‌های به وجود آمده در پرداختن به توسعه حقیقی زیر‌ساخت‌ها بهره بگیرند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول