اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کردستان:

کردستان جایگاه دوم کشور در جمع‌آوری زکات را دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کردستان گفت: در سال گذشته 6.7 میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌آوری شد که با این رقم کردستان در رتبه دوم کشوری این مهم قرار گرفت.

کردستان جایگاه دوم کشور در جمع‌آوری زکات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی زکات که با حضور علمای اهل سنت هشت استان کشور در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان با این میزان زکات، رتبه نخست را در بین استان‌های سنی‌نشین کشور کسب کرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، این میزان وجوه از 33 هزار و 309 زکات‌دهنده در سطح استان جمع‌آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان در زمینه معادل‌سازی زکات نیز جزو استان‌های پیشتاز کشور بوده تا جایی که با همکاری‌های خوب استانداری تمام تعهدات معادل‌سازی زکات سال 89 در این استان به صورت 100 درصدی تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) از فعالیت یک‌هزار و 500 مبلّغ افتخاری در سطح استان خبر داد و گفت: 154 نفر از این مبلّغین از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات هستند و بدون هیچ چشمداشتی در راستای تقویت و توسعه فریضه الهی زکات با ستاد زکات همکاری دارند.

دبیر ستاد زکات استان کردستان  به اجرای 700 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در این استان اشاره کرد و افزود: تاکنون 500 پروژه از تعداد مذکور به بهره‌برداری رسیده و 200 پروژه دیگر نیز در دست اجراست.

موسی‌‌نژاد رسیدگی به امور فقرا را از اولویت‌‌های اصلی ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال‌جاری نام برد و خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته 50 درصد از زکات جمع‌‌آوری شده امسال در راستای رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود.

وی بحث مسجدمحوری را از دیگر اولویت‌های ستاد زکات استان در سال‌جاری دانست و گفت: با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و 900 مسجد در سطح شهرها و روستاهای استان و نقش مساجد در نهادینه کردن پرداخت زکات، امسال مساجد به عنوان محور اصلی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در سطح استان قرار گرفته‌اند.

موسی نژاد اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه توجه به زکات در سطح کشور صورت گرفته است اما کافی نیست و امیدواریم برگزاری نشست تخصصی علمای اهل سنت زمینه توسعه و تقویت بیش از پیش این فریضه الهی در جامعه را به ویژه در این استان فراهم آورد.

وی در پایان از حضور چشمگیر و استقبال بسیار خوب همه استان‌ها برای حضور و شرکت در این نشست تخصصی قدردانی کرد و خواستار بیان ایده و نظرات آنها در راستای رفع موانع و توسعه و تقویت نقاط قوت در زمینه زکات شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول