اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

فقرا در اولویت دریافت زکات هستند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان، فقرا را در اولویت دریافت زکات در سال‌جاری عنوان کرد.

فقرا در اولویت دریافت زکات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر عصر امروز در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای مرکزی زکات در سال‌جاری 30 درصد از زکات جمع‌آوری شده در هر شهر و روستایی برای فقرای همان محل هزینه می‌شود.

وی اولویت هزینه زکات در سال‌جاری را برای کمک به فقرا دانست و افزود: قرآن نیز فقرا را در اولویت دریافت زکات اعلام کرده است.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان یادآور شد: تا زمانی که فقیر در جامعه وجود دارد جایز نیست زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌های دیگر مانند بخش‌های عمرانی هزینه شود.

وی از اختصاص یکصد میلیارد تومان تشویقی زکات در سال‌جاری خبر داد و گفت: از این میزان بالغ بر 6 میلیارد تومان سهم استان اصفهان است که انتظار می‌رود این مبلغ به سمت کمک به فقرا  و بخش عمرانی هدایت شود.

رنجبر تصریح کرد: تخصیص 6 میلیارد تومان تشویقی زکات در سال‌جاری، چهار برابر میزان تشویقی سال گذشته این استان است که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف سازد.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان، همچنین از جمع‌آوری حداقل 20 تن سیفی‌جات در شهرستان اردستان و توزیع مستقیم آن بین فقرا خبر داد.

رنجبر در ادامه از مسجدمحوری به عنوان رویکرد امسال ستاد احیای زکات استان اصفهان خبر داد و گفت: مسجدمحوری در راستای استقرار تراز اسلامی است همانگونه که مقام معظم رهبری سال گذشته در اجلاس نماز از مسجد به عنوان پایگاهی امیدبخش برای مردم نام بردند.

وی افزود: علاوه بر نماز، بسیاری از مشکلات مردم و جوانان اعم از ازدواج و شغل باید در مساجد رسیدگی شود و به عبارت دیگر مردم برای مساجد باید حساب جداگانه‌ای باز کنند.

رنجبر، اختصاص صندوق جمع‌آوری فطریه و کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در طرح مسجدمحوری را ارزشمند خواند و گفت: جمع‌آوری کمک‌های واریز شده به این صندوق و هدایت آن توسط هیئت امنا و امام جماعت مساجد برای کمک به فقرای حریم این مساجد می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

به گفته وی اجرای طرح مسجدمحوری برای حل مشکلات مردم و جوانان برای ازدواج و اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگر جوانان احساس کنند مسجد حامی و پشتیبان آنان است آنها نیز علاقه‌مند به مسجد می‌‌شوند گفت: یکی از برکات مسجدمحوری علاقه‌مندی مردم و جوانان به مسجد است.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول