اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

25 میلیارد ریال زکات در مریوان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: فرماندار مریوان از جمع‌آوری 25 میلیارد ریال زکات در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

25 میلیارد ریال زکات در مریوان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله رشیدی‌پور بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی زکات که با حضور علمای اهل سنت هشت استان کشور در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: مردم متدین و نوعدوست مریوان در طول چند سال اخیر همواره در بحث پرداخت زکات جزو شهرستان‌های برتر در سطح کشور و استان بوده‌اند.

به گفته وی، شهرستان مریوان در سال 88 با جمع‌آوری 5 میلیارد و 430 میلیون ریال رتبه نخست کشور را کسب کرد و در سال 89 نیز با جمع‌آوری 7 میلیارد و 700 میلیون ریال موفق به کسب رتبه برتر استانی در زمینه جمع‌آوری زکات شد.

فرماندار مریوان تصریح کرد: در سال گذشته نیز این شهرستان با جمع‌آوری 25 میلیارد ریال زکات رتبه نخست در بین شهرستان‌های سراسر کشور را به خود اختصاص داد.

رشیدی‌پور نقش علما و روحانیون را در توسعه فرهنگ زکات در این شهرستان بسیار موثر خواند و افزود: علمای دینی و ائمه جمعه و جماعت در چند ساله اخیر با برگزاری همایش‌های مختلف، مشاوره‌های چهره به چهره و حضور در بین اقشار مختلف جامعه در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه این فریضه حسنه انجام داده‌اند.

وی از شفاف‌سازی و اعتمادسازی به عنوان دو شاخص مهم دیگر در زمینه توسعه زکات در شهرستان مریوان نام برد و خاطرنشان کرد: با شفاف‌سازی‌هایی که در زمینه نحوه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در این شهرستان صورت گرفته است مردم امروزه با اعتماد و اطمینان بیشتری با ستاد زکات شهرستان همکاری دارند.

فرماندار مریوان تصریح کرد: با اعتمادی که در بین مردم ایجاد شده است شاهد توسعه روزافزون فرهنگ ارزشمند زکات در سطح جامعه و رفع مشکلات و نیازهای مردم از محل جمع‌آوری وجوه زکات هستیم.

وی ساخت مسجد، درمانگاه، مدرسه و رفع مشکلات نیازمندان را از مهم‌ترین محل‌های هزینه‌کرد زکات در این شهرستان عنوان کرد و افزود: در بحث معادل‌سازی زکات نیز اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان صورت گرفته که زمینه اعتماد بیشتر مردم را ایجاد کرده است.

فرماندار مریوان تصریح کرد: با وجود توفیقات و اقدامات خوبی که در زمینه توسعه و احیای این فریضه الهی در این شهرستان صورت گرفته است هنوز جا برای انجام کارهای بیشتر وجود دارد که امیدواریم برگزاری این نشست گام ارزنده‌ای در رفع نواقص و تقویت نقاط قوت در این شهرستان باشد.

رشیدی‌پور از مردم این شهرستان به عنوان مردمی انقلابی و همیشه در عرصه نام برد و گفت: مردم متدین مریوان در طول این 33 سال با حضور همیشه در عرصه خود ثابت کرده‌اند که در راستای حراست از انقلاب و کشور همواره در میدان حاضرند.

وی تقدیم 895 شهید، یک‌هزار و 700 جانباز و 90 آزاده را سندی محکم بر ولایت‌مداری و عشق قلبی مردم این خطه به انقلاب و رهبری خواند و افزود: مردم فهیم مریوان با وجود توطئه‌های دشمنان همواره در صحنه حاضر و مانع از تحقق توطئه‌های دشمنان در این نقطه مرزی بوده‌اند.

وی در پایان از مریوان به عنوان یکی از شهرستان‌های توسعه یافته در سطح استان نام برد و گفت: در سایه برکات انقلاب اسلامی چهره امروز مریوان نسبت به قبل از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بسیار متفاوت و غیر قابل قیاس است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول