اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

طرح مهندسان فردا در فنی حرفه‌ای یزد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از اجرای طرح مهندسان فردا در این استان خبر داد و گفت: این طرح از اول مردادماه امسال اجرایی می‌شود.

طرح مهندسان فردا در فنی حرفه‌ای یزد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب‌الله کارگر در نشست معاون سیاسی استاندار یزد و مدیران حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی استان یزد با خبرنگاران اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیررسمی است و در سطح کشور سالانه بین 26 تا 27 هزار نفر در کشور آموزش رایگان می‌بینند.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای در استان یزد در سال جاری آمادگی برگزاری 2 هزار رشته را در سراسر استان دارد و اکنون نیز 200 رشته جدید به رشته‌های قبلی اضافه شده است. در حال حاضر تمامی روستاها، شهرها و شهرستان‌های استان یزد زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای در استان یزد اظهار داشت: هتلداری و گردشگری،‌ پنجره‌های یو.پی.وی.سی و رشته جواهرسازی از جمله این رشته‌هاست.هتلداری و گردشگری و جواهرسازی به صورت پایلوت در استان یزد آموزش داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برنامه‌های تابستانی فنی و حرفه‌ای استان یزد اظهار داشت: تابستان امسال دو طرح داریم که حدود 540 مرکز تخصصی، آموزش‌های مرتبط با این طرح‌ها را ارائه می‌کنند.

کارگر عنوان کرد: طرح مهندسان فردا یکی از طرح‌های تابستانی فنی و حرفه‌ای است که در قالب آن کارآموزان در گروه‌های سنی پایین‌تر، آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند. در قالب این طرح 13 رشته به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

کارگر با اشاره به اینکه در هر مرکز در استان یزد رشته‌های خاصی آموزش داده می‌شود، افزود: برای هر مرکز یک پورتال راه‌اندازی شده و علاقمندان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود از رشته‌های مدنظرشان را از پورتال دریافت کنند.

وی همچنین از فعالیت بیش از 400 آموزشگاه خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای در استان یزد خبر داد و افزود: به جز آموزش‌های قابل ارائه در این آموزشگاه‌ها، سایر رشته‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای استان یزد رایگان آموزش داده می‌شود.

کارگر همچنین از آمادگی فنی و حرفه‌ای استان یزد برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌های یزد به هر تعداد که متقاضی وجود داشته باشد، خبر داد.مربی، تجهیزات و ... از سوی فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود و هدف ما نیز از اجرای این طرح، ارائه‌ آموزش‌های فنی در کنار آموزش‌های نظری است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول