اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تمام مدارس استان تهران هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران، تا پایان شهریور ماه سال جاری هوشمند می‌شوند.

تمام مدارس استان تهران هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، رحیم زمانی ظهر امروز در مراسم افتتاح و استقرار پایه ششم ابتدایی در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، تمام مدارس شاهد، ایثارگران، استعدادهای درخشان و خاص، تجهیز و هوشمندسازی می‌شوند.

زمانی افزود: در حال حاضر نزدیک به 50 درصد از مدارس سطح شهرستان‌های استان تهران هوشمندسازی شده و مابقی مدارس نیز با همکاری اولیا و نهادهای دیگر تجهیز و هوشمند خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش و طرح 3-3-6 پایه ششم ابتدایی در مدارس استقرار می‌یابد و در سال تحصیلی جدید نخستین گروه از دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل پایه پنجم ابتدایی، در پایه ششم مشغول به تحصیل می‌شوند.

زمانی بیان کرد: برای استقرار پایه ششم ابتدایی در سطح مدارس شهرستان‌های استان تهران، زیرساخت‌های لازم تامین شده و بیش از 2180 کلاس آماده شده است و تنها با کمبود 20 کلاس در سطح این استان مواجه هستیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این کمبودها برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه اسلامی ما نیست که با وجود 75 میلیون جمعیت بالغ بر 8 میلیون پرونده قضایی در دستگاه قضایی کشور داشته باشیم، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای غیراسلامی میزان پرونده‌های قضایی به نسبت جمعیت آن کشورها کمتر است.

وی تاکید کرد: باید در افکار و رفتار و دیدگاه‌های فرهنگی مردم تغییر و تحولاتی ایجاد شود تا زمینه‌های تشکیل پرونده‌های قضایی کاهش یابد، به جای اینکه ساختمان‌های دستگاه قضایی افزایش یابد، باید ذهن مردم و افکار آنها دچار تغیر و دگرگونی مثبت شود.

در ادامه این مراسم مرتضی براتلو معاون سیاسی، انتظامی استانداری تهران نیز طی سخنانی بیان کرد: همه ما باید بسیج شویم و برای رشد و پویایی آینده دانش‌آموزان و آینده‌سازان این سرزمین تلاش کنیم و مسائل و مشکلات این عزیزان را برطرف کنیم.

براتلو افزود: دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس میدان داران اصلی جبهه‌های جنگ نبرد حق علیه باطل بودند و ایثار و شجاعت آنها زبانزد خاص و عام بود، که تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز شاهد این مدعاست.

وی تصریح کرد: ما امروز مقام نخست علمی در سطح منطقه را کسب کرده‌ایم و به مقام هفدهم جهان دست یافته‌ایم و این در حالی است که بر اساس چشم انداز توسعه کشور در سال 2414 قرار بود به این مقام دست یابیم و این پیشرفت مدیون تلاش‌های جوانان ارزنده ایران اسلامی است.

معاون سیاسی انتظامی استانداری تهران بیان کرد: در سطح استان تهران  حدود یک میلیون نفر افغانی داریم که در عرصه‌های مختلف مشغول به کار هستند و این در حالی است که بسیاری از جوانان تحصیلکرده این استان بیکار هستند و تنها خواستار استخدام در ادارات هستند و هیچ حرفه و کاری بلد نیستند.

وی افزود: در طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش  دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل، با مهارت‌های زندگی آشنا شده و حرفه‌ای نیز یاد خواهند گرفت؛ علاوه بر آن با قانون‌گرایی، اخلاق اسلامی، مسائل بهداشتی، اجتماعی و ... نیز آشنا شده و در زندگی روزمره خود به کار می‌گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان باید ارتباط مستمری با آموزش و پرورش داشته باشند و کمک‌های معنوی و فکری به این نهاد ارائه کنند و تنها به کمک‌های مادی بسنده نکنند، اولیا باید در تمام ایام سال با مدارس فرزندان خود ارتباط داشته باشند و تنها زمان ثبت نام به مدارس مراجعه نکنند.

قابل ذکر است که طی مراسمی که مدرسه دخترانه شاهد حضرت فاطمه زهرا (س) مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار شد، نخستین گروه از دانش‌آموزان ورودی به پایه ششم ابتدای در طرح 3-3-6  ورود به این پایه را جشن گرفتند.

در سطح شهرستان اسلامشهر از مجموع 86 هزار دانش‌آموز تعداد 39 هزار و 733 نفر در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 5 هزار و 901 نفر در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل خواهند شد.

بر اساس طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، دوره ابتدایی یک سال افزایش یافته و به شش پایه ارتقا یافته است.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول