اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد

پرداخت 120 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه‌شدگان گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان از پرداخت 120 میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای درمان بیمه‌شدگان در این استان خبر داد.

پرداخت 120 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه‌شدگان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین شهدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان تامین اجتماعی گیلان با استاندار، سابقه حوزه درمان تامین اجتماعی را از سال 1369 دانست و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی خدمات خود را از طریق مدیریت‌های درمان در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

وی ساخت و راه‌اندازی بیمارستان‌های ملکی را درمان به صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: درمان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی کاملاً رایگان است.

شهدی‌نژاد درمان غیر مستقیم را خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد نامید و تصریح کرد: بیمارستان تخصصی حضرت رسول اکرم (ص) در گیلان متعلق به تامین اجتماعی است ضمن اینکه یک درمانگاه تخصصی، یک درمانگاه دندانپزشکی، 9 درمانگاه در سطح استان و یک دفتر اسناد پزشکی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در گیلان خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان، بیمارستان رسول اکرم (ص) سال‌های متوالی با توجه به اینکه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند، دارای بالاترین رتبه ارزشیابی بین تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان است.

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بالاترین عملکرد را دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 12 هزار عمل جراحی در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت انجام شد.

شهدی‌نژاد به ماهانه یک‌هزار عمل جراحی در بیمارستان رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد 10 هزار نفر در بیمارستان مذکور بستری شدند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان تعداد یک‌هزار و 300 مورد سزارین و یک‌هزار و 200 زایمان را از جمله خدمات بیمارستان رسول اکرم (ص) به بیمه‌شدگان در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: درجه رضایت‌مندی بیماران و بیمه‌شدگان در بخش بستری بیمارستان رسول اکرم (ص) بیش از 95 درصد است.

وی بیمارستان رسول اکرم (ص) را تنها مرکزی دانست که متخصص زنان و بیهوشی مقیم در آن وجود دارد و بیان کرد: عقد قرارداد با تمام مراکز خدمات درمانی و خرید خدمت در بخش درمان غیر مستقیم برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

شهدی‌نژاد با اشاره به عقد قرارداد با 2 هزار و 100 مرکز درمانی با تامین اجتماعی گیلان، اذعان کرد: سال گذشته بالغ بر 72 میلیارد تومان در بخش درمان غیر مستقیم و حدود 48 میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان پرداخت شد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان کمبود نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش این سازمان عنوان کرد و افزود: وضعیت نیروی انسانی با توجه به جذب نیروها تا حدودی بهتر شده است ضمن اینکه استهلاک تجهیزات از جمله چالش‌های تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ورود داروهای گران قیمت و عدم تعهد آنها مردم را رنج می‌دهد، اظهار کرد: نبود نیروی متخصص به‌ویژه رادیولوژی از دیگر چالش‌های بخش درمان تامین اجتماعی گیلان است.

شهدی‌نژاد خواستار مساعدت استاندار و رئیس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد و بیان کرد: طبق قانون نمی‌توانیم افراد مذکور را به طور مستقیم جذب کنیم و از اینکه روزانه بیماران را برای رادیولوژی و سونوگرافی به بخش خصوصی اعزام می‌کنیم، خجالت می‌کشیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول