اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد

بهره‌مندی 450 هزار زنجانی از خدمات تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در مجموع 450 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که شامل افراد بیمه شده و افراد تحت تکفل آنها هستند.

بهره‌مندی 450 هزار زنجانی از خدمات تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم شکیبی در جمع خبرنگاران خدمات ارائه شده توسط تامین اجتماعی را کوتاه‌مدت و بلند‌مدت اعلام کرد و اظهار داشت: در مجموع 45 درصد از جمعیت کشور زیر‌پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی تعداد بیمه شدگان استان زنجان را 150 هزار نفر برشمرد و افزود: در مجموع 450 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که شامل خود افراد بیمه شده و افراد تحت تکفل آنها هستند.

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه روستاییان اغلب از خدمات درمانی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: 65 درصد از دارندگان بیمه تامین اجتماعی ساکن شهرها هستند.

وی از اقدامات دولت احمدی‌نژاد برای گسترش استفاده از بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: افراد درگیر در شغل‌های رانندگی، قالیبافان و هنرمندان با پرداخت درصدی در طول خدمت این دولت اجازه استفاده از خدمات تامین اجتماعی را یافته‌اند.

شکیبی تعهدات بلند‌مدت تامین اجتماعی را شامل خدماتی از قبیل بازنشستگی و از کارافتادگی دانست و تصریح کرد: تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری را هم پرداخت می‌کند.

وی از کاهش استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری از 4 هزار و 373 نفر سال گذشته به 3 هزار و 993 نفر در اردیبهشت‌ماه سال جاری کاهش یافته است.

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به برنامه دولت برای بیمه کردن 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی ادامه داد: تاکنون 2 هزار نفر از کارگران ساختمانی دارای مهارت فنی در استان زنجان بیمه شده‌اند.

وی از ارتقای شبکه آی.تی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این ارتقا به بهبود خدمات‌رسانی بیمه شدگان کمک کرده و از جمله امکان تعویض و مهر شدن دفترچه‌ها را در همه شعب امکان‌پذیر می‌کند.

شکیبی با اشاره به اینکه در گذشته سازمان تامین اجتماعی فقط با بانک رفاه کار می‌کرد، اضافه کرد: در حال حاضر کارفرمایان می‌توانند از همه بانک‌ها نسبت به واریز مبلغ بیمه کارگران خود اقدام کنند.

وی از تاسیس شعب اقماری در اغلب شهرهای استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: سلطانیه، صائین قلعه، هیدج، ماهنشان و ایجرود از جمله شهرهایی هستند که شعب اقماری در آنها ایجاد شده است.

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با برگزاری آزمون اقدام به جذب 15 نفر کرده است.

وی فراهم شدن امکان ارائه لیست کارگران به صورت اینترنتی و صدور کارت هوشمند را برای مستمری‌بگیران از دیگر خدمات ارائه شده توسط تامین اجتماعی اعلام کرد.

شکیبی عدم ارائه آمار درست توسط کارفرمایان و همچنین نا‌آگاهی را از مشکلات فرهنگ بیمه در جامعه عنوان کرد و گفت: در مجموع فرهنگ بیمه در ایران ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه همه شعب بیمه، بازرس دارند که به مانند نیروهای قوه قضائیه توان ورود به کارگاه‌ها را دارند، تصریح کرد: در سال گذشته 19 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها به ویژه کارگاه‌هایی که زیر 50 نفر کارگر دارند، انجام شده است.

مدیر‌کل تامین اجتماعی استان زنجان از صدور 7 هزار مورد حکم طی چهار سال گذشته برای کارفرمایانی خبر داد که حق بیمه کارگران خود را درست پرداخت نکرده بودند.

وی دریافت دو برابری حق بیمه از کارفرمایان متخلف در پرداخت حق بیمه کارگران را از جمله پیامدهای صدور حکم اعلام کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول