اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تامین اجتماعی کردستان خبر داد

بهره‌مندی 650 هزار کردستانی از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی کردستان از بهره‌مندی بیش از 650 هزار نفر از مردم این استان از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی خبر داد.

بهره‌مندی 650 هزار کردستانی از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون خدابنده‌لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و 450 هزار نفری کردستان بیش از 650 هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 1.3 از اقشار مختلف مردم این استان در قالب کارمندان، کارگران بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی، قالیبافان، بسیجیان، رانندگان، هنرمندان، خبرنگاران و غیره از خدمات مختلف این سازمان استفاده می‌کنند.

وی از افزایش 10 درصدی بیمه‌شدگان کردستانی در سال گذشته نسبت به سال 89 خبر داد و افزود: با توجه به نقش و اهمیت بیمه‌ تأمین اجتماعی و ارائه 18 نوع خدمات و حمایت متنوع بیمه‌ای در قالب بیمه‌های حرفه و مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان حمل بار و مسافر درون و برون شهری، قالیبافان، باربران، خادمان مساجد، طلاب و روحانیون و سایر اقشار جامعه، میزان بیمه‌شدگان استان کردستان در سال 90 نسبت به سال 89 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل  تامین اجتماعی استان کردستان افزایش تعداد بیمه‌شدگان در راستای افزایش رفاه و آرامش جامعه را از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 شعبه فعال بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارد که جمعیت 650 هزار نفری را زیرپوشش خدمات خود قرار داده است.

خدابنده‌لو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار و 800 نفر بازنشسته در این استان از خدمات بیمه بازنشستگی بهره‌مند هستند، اضافه کرد: 2 هزار و 237 نفر نیز در قالب بیمه بیکاری در این استان خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته وی، تعداد افراد بهره‌مند از بیمه بیکاری این استان در سال گذشته نسبت به سال 89 نه تنها افزایش نداشته است بلکه رشدی منفی سه درصد را نشان می‌دهد.

وی تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد در سال گذشته را 5 هزار و 543 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد در سال گذشته 32.5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان همچنین از رشد 98.2 درصدی بیمه قالیبافان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته 15 هزار و 702 نفر از قالیبافان این استان مشمول بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

خدابنده‌لو در پایان خاطرنشان کرد: 62 نفر از زنان خانه‌دار، 305 نفر از خادمین مساجد، 47 نفر از بسیجیان، 2 هزار و 536 نفر از کارگران باربری و 111 نفر از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران این استان مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی شده‌اند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول