اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی فارس خبر داد

امکان محاسبه مجدد حق بیمه بیمه‌‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس گفت: این اداره‌کل تسهیلات ویژه‌ای را برای امکان تجدید محاسبه و وصول حق بیمه بیمه‌شدگان فراهم کرده است.

امکان محاسبه مجدد حق بیمه بیمه‌‌شدگان تامین اجتماعی فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس، اسحاق رائیجی با اشاره به بازنگری به عمل آمده در مورد منطقی کردن نحوه محاسبه حق بیمه ایام سربازی بیمه‌شدگان گفت: سازمان تأمین اجتماعی تسهیلات ویژه‌ای را برای امکان تجدید محاسبه و وصول حق بیمه بیمه‌شدگان فراهم کرده است.

وی افزود: آن دسته از متقاضیان احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه و حضور در جبهه که پس از سررسید آخرین قسط اقدام به پرداخت حق بیمه کرده‌اند و همچنین افرادی که در عین حال سپری شدن سررسید آخرین قسط موفق به پرداخت تمام اقساط نشده‌اند، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: طبق قوانین قبلی اگر کسی پس از سررسید آخرین قسط حق بیمه سربازی، نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کرد و یا با سپری شدن سررسید آخرین قسط، موفق به پرداخت تمام اقساط نمی‌شد، کل زمان‌بندی اقساط، مبنای محاسبه مابه‌‌التفاوت منظور می‌شد اما با ابلاغ این بخش‌نامه و ایجاد تسهیلات، مابه‌التفاوت حق بیمه، بر اساس اقساط باقی‌مانده محاسبه شده و دغدغه‌خاطر بیمه‌شدگان مرتفع می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به شروط بهره‌مندی افراد از این تسهیلات گفت: بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا، ثبت درخواست در دبیرخانه شعبه مربوطه و رعایت مهلت مقرر پرداخت مابه‌التفاوت از شروط استفاده از این تسهیلات است.

رائیجی مهلت تعیین شده برای برخورداری بیمه شدگان از این تسهیلات را تا پایان آبان ماه امسال ذکر و تصریح کرد: مهلت اجرا و برخورداری بیمه‌شدگان از این تسهیلات حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری است؛ از این رو متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی استان نسبت به محاسبه مجدد و پرداخت حق بیمه معوقه اقدام کنند.

رائیجی در پایان اضافه کرد: تمام مشمولان بیمه‌پرداز، با دارا بودن حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه نسبت به خرید و احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور در جبهه به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند و همچنین شرایط اقساطی خرید حق بیمه سربازی از ابتدای سال 1390 به دلیل مشکلات اجرایی به وجود آمده ملغی شده و بیمه شدگان باید حق بیمه را به صورت یک‌جا پرداخت کنند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول