اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تامین اجتماعی اتاق بازرگانی اردبیل:

آشنایی با قوانین تامین اجتماعی مشکلات کارگری را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تامین اجتماعی و کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل گفت: آشنایی کار‌فرمایان با قوانین تامین اجتماعی مشکلات جامعه کارگری را به حداقل رسانده و سلامت جامعه کارگری را تضمین‌ می‌کند.

آشنایی با قوانین تامین اجتماعی مشکلات کارگری را کاهش می‌دهد

غفور شایان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما کمیسیون تامین اجتماعی و کار را با هدف آشنایی کارفرمایان با قوانین تامین اجتماعی راه‌اندازی کردیم که در آن نمایندگان اتاق بازرگانی در کمیسیون‌های حل اختلاف شهر و استان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این کمیسیون آشنایی کارفرمایان با بیمه و شناسایی مشکلات صنعتگران  و تجار است، خاطرنشان کرد: مواردی که بین کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی در خصوص حق بیمه کارگران، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بیان می‌شود باید به طور شفاف روشنگری شود تا کارگران نیز با حق و حقوق خود آشنا شوند.

عضو کمیسیون تامین اجتماعی و کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان  اردبیل یادآور شد: گاهی حقوق بیمه کارگران توسط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و این عمل اکثراً به دلیل ناآشنایی به قوانین تامین اجتماعی است که ما با تشکیل کمیسیون تخصصی تامین اجتماعی و کار اتاق بازرگانی در صدد رفع مشکلات این اقشار هستیم.

شایان با یادآوری اینکه کمیسیون تامین اجتماعی با دعوت از کارفرمایان متشکل از نماینده کارگران و نماینده کار‌فرمایان است، بیان داشت: عمده‌ترین تمرکز ما در این خصوص پرداخت حق بیمه کارگری است و ما در این راستا به اعتراضات به وجود آمده در خصوص حق بیمه وضع شده از سوی تامین اجتماعی برای بیمه کارگری رسیدگی می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کارفرمایان برای ارائه اعتراضات خود برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت می‌شوند، گفت: اگر چنانچه کار‌فرما مدارکی برای احقاق حق تامین و به این کمیسیون ارائه نکند ما با بررسی جوانب امر رای را صادر می‌کنیم و در صورتی که رای مورد پذیرش کار‌فرما نبود حداکثر یک ماه فرصت ارائه اعتراض را دارد.

عضو کمیسیون تامین اجتماعی و کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان  اردبیل ادامه داد: در مورد اخراج کارگر، عدم پرداخت اضافه‌کاری، عدم پرداخت حق و حقوق بیمه کارگر و مواردی از این دست شورای حل اختلاف اداره کار در خصوص مشکلات کارگران وارد کار شده و علاوه بر آن در صورت وجود مشکلاتی در خصوص حق و حقوق کارگر و کارفرما پرونده به کمیسیون حل اختلاف ارجاع و با رای قطعی هیئت اختلاف اجرایی می‌شود.

شایان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه اکثر مشکلات جامعه کارگری در خصوص حق و حقوق به دلیل ناآشنایی با قوانین تامین اجتماعی است، افزود: هر کارگری که در یک واحد تولیدی مشغول به کار است باید از همان روز اول نسبت به بیمه آن اقدام شود تا مشکلی از این لحاظ کارگر را تهدید نکند.

وی از کارفرمایان نیز خواست به محض جدایی کارگر از کارگاه آن را به تامین اجتماعی ابلاغ و برگه تسویه حساب را با هدف ایجاد نشدن اختلاف به تامین اجتماعی ارائه دهند.

عضو کمیسیون تامین اجتماعی و کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان  اردبیل با تاکید بر اینکه کارفرما در صورت جذب کارگر باید وی را به تامین اجتماعی و اداره کار معرفی کند، اظهار داشت: ‌کارفرما حق جذب کارگر بدون قرارداد را ندارد چرا که ما معتقدیم حادثه خبر نمی‌کند و اگر کارگر از همان روز اول اشتغال به کار در واحد تولیدی تحت پوشش بیمه قرار گیرد هم به صلاح کارگر و هم به صلاح کارفرما است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول