اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

مسئولان مشکلات بازار را قبل از ماه مبارک رمضان برطرف کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ماه رمضان در پیش است و نیاز مردم به برخی کالاها بیشتر است بر این اساس مسئولان تلاش کنند مشکلات بازار را قبل از رسیدن این ماه مبارک برطرف کنند.

مسئولان مشکلات بازار را قبل از ماه مبارک رمضان برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: مردم برای تهیه برخی از کالاها در بازار دچار مشکل هستند که برخی از این مشکلات کشوری و برخی نیز استانی و منطقه‌ای است اما به هر ترتیب انتظار می‌رود این مشکلات به سرعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان تهیه برخی اقلام و کالاها برای مردم ضروری است، افزود: مسئولان با شناسایی نیازهای مردم و کمبودهای بازار، هرچه سریع‌تر مایحتاج مردم را قبل از رسیدن ماه مبارک رمضان فراهم کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته مالیات اظهار داشت: مالیات از وظایف شهروندی است و لازم است مردم و مؤدیان مالیاتی بر اساس قانون تکلیف خود را در مورد مالیات ادا کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت مالیات یکی از راه‌های توسعه، آبادانی و پیشرفت همه‌جانبه کشور است و لازم است مردم پویاتر از قبل در این امر مهم مشارکت کنند.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: پرداخت به موقع مالیات، پیشرفت‌های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و ... را در کشور رقم خواهد زد بنابراین پرداخت به موقع آن یکی از ضرورت‌های اساسی است.

ناصری با بیان اینکه دولت و منابع به دولتی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای جامعه باشد، اظهار داشت: پرداخت مالیات توسط مردم، یکی از منابعی است که می‌تواند به اجرای بسیاری از طرح‌ها کمک کند.

* متولیان مردم را با کارکردهای مالیات آشنا کنند

وی خاطرنشان کرد: عده‌ زیادی از مردم نگاه خوبی به مالیات ندارند و اغلب از آن گریزانند اما در مقابل عده دیگری نیز خود را در مقابل جامعه موظف می‌دانند و همکاری بسیار شایسته‌ای با اداره مالیات دارند.

ناصری عنوان کرد: افرادی که تمایلی به پرداخت مالیات ندارند و مدام از پرداخت آن طفره می‌روند، اگر با کارکردهای آن آشنا شوند، داوطلبانه به استقبال آن خواهند رفت.

وی با بیان اینکه مالیات یکی از منابع درآمدی برای دولت به شمار می‌رود، افزود: دولت نباید همه درآمدهای خود را از منابع نفتی تامین کند و لازم است منابع دیگری را نیز پیش‌بینی کند که مالیات از جمله این منابع است.

ناصری با تاکید بر اینکه البته دریافت مالیات نیز باید عادلانه باشد، عنوان کرد: خوشبختانه در نظام اسلامی کمتر موردی از مالیات‌های غیرکارشناسی و ناعادلانه مشاهده شده است.

* مالیات‌های یزد در خود استان هزینه شود

وی وضعیت استان یزد را نیز بسیار خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: مالیات‌های این استان در خود استان هزینه شود تا زمینه‌های دلگرمی بیشتر مردم فراهم شود.

ناصری با بیان اینکه کسبه و بازاریان، کارمندان و اقشار مختلف استان یزد در پرداخت مالیات بیشترین همکاری را با اداره مالیات دارند، گفت: استان یزد در مجموع در سطح کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: مردم از باقیمانده روزهای ماه شعبان به بهترین نحو استفاده کرده و از فضائل آن بهره‌مند شوند.

ناصری خاطرنشان کرد: ماه رمضان نیز ماه مهمانی خداست و مسلمین با کوله باری خالی از گناهان و انباشته از فضائل وارد این ماه شوند.

* مردم سنت‌های زیبای الهی در ماه مبارک رمضان را فراموش نکنند

وی همچنین با اشاره به سنت‌های پسندیده ماه مبارک رمضان عنوان کرد: صله ارحام، دستگیری از فقرا، انفاق، صدقه، گسترانیدن سفره‌های افطاری و ... از سنت‌های توصیه شده توسط اسلام است.

ناصری تاکید کرد: مردم این سنت‌های زیبا و پسندیده را فراموش نکنند اما در افطاری‌های خود از افراط و اسراف بپرهیزند و به جای زیاده‌روی و تجملات، نگاهی نیز به زندگی فقرا داشته باشند.

انتهای پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول