اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان:

ائمه جمعه جوانان را از مزایای ماه مبارک رمضان آگاه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: ائمه جمعه آحاد مردم به ویژه جوانان را از مزایای و برکات ماه مبارک رمضان آگاه کنند.

ائمه جمعه جوانان را از مزایای ماه مبارک رمضان آگاه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام محمود محمدزاده ظهر امروز در جلسه معارفه امام جمعه جدید اروندکنار که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزاری شد، در خصوص شأن و جایگاه ماه رجب و فیوضات این ماه آسمانی اظهار داشت: اهل عرفان بر این معتقدند که پیش زمینه سه شب قدر در ابتدای ماه رجب صورت می‌گیرد و به همین دلیل باید در ماه رجب به خودسازی و توسل به ریسمان الهی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب به منزله مقدمه ماه‌های شعبان و رمضان است، افزود: در ماه رجب دعا می‌کنیم که خداوند تمام خوبی‌ها را به ما نزدیک و از همه زشتی‌‌های دنیوی فاصله بگیریم.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان با اشاره به برکات ماه شعبان تصریح کرد: در ماه شعبان وسیله و واسطه مشخص می‌شود و بدین وسیله خود را برای ماه پرفیض و مبارک رمضان مهیا و آماده می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: اگر سلوک اهل بیت را مبنای کار خود قرار دهیم می‌توانیم عظمت شب‌های قدر را درک کنیم و از این طریق به عمق و لایه‌های درونی و پنهانی دین مبین اسلام پی ببریم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: برای انجام فرائض و اعمال عالیه انسانی ابتدا باید مقدمات کار را فراهم کنیم، یعنی پله به پله به سوی اهداف والای آسمانی، الهی، دینی و اعتقادی گام برداریم، زیرا نمی‌توان از پله اول یک شبه و یک‌ دفعه به آخرین پله دست یافت.

وی ادامه داد: ابداً درب شب‌های قدر گشوده نمی‌شود مگر اینکه درب‌های پیشین کرامت و بندگی را بگشاییم، زیرا این مقدمات هستند که قابلیت دریافت کننده را افزایش می‌دهد.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان با تبریک به‌مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم عید فطر امسال بهترین و پر ثواب‌ترین قنوت‌ها را برای تک تک مسلمانان به‌ویژه مردم ایران اسلامی به همراه داشته باشد و تا می‌توانیم از برکات ماه رمضان بهره‌مند شویم.

این مسئول خطاب به ائمه جمعه گفت: بایستی در ماه مبارک رمضان مردم به ویژه جوانان را از ویژگی و برکات این ماه آگاه کرد و این مسئولیت بسیار بزرگی است که ائمه جمعه بر دوش دارند.

در پایان این جلسه وی با قرائت حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام مهدی محمدپور، امام جمعه چوئبده را به‌عنوان امام جمعه جدید اروندکنار منصوب و از زحمات امام جمعه سابق، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول