اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

2 هزار مبلّغ در ماه رمضان در شهرها و روستاهای خراسان‌رضوی حاضر می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت: 2 هزار مبلّغ در ماه رمضان در شهرها و روستاهای استان حضور پیدا خواهند کرد.

2 هزار مبلّغ در ماه رمضان در شهرها و روستاهای خراسان‌رضوی حاضر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی در گردهمایی طلایه‌داران هدایت، اظهار کرد: فلسفه تشکیل حوزه‎های علمیه مسئله تبلیغ بوده است و امر تبلیغ از ابتکارات ارزشمند عالمان مکتب اهل‌بیت (ع) بوده است.

وی افزود: مبلّغان در فرصت‎های تبلیغی در اقصی نقاط کشور همراه با زندگی مردم در میان آنان حاضر شده و به تبلیغ و ارائه معارف اهل‌بیت (ع) و تبیین و تفسیر آیات قرآن پرداخته و با مردم گفت و شنود می‎کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‎های مبلّغان سبب گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) و توسعه معنویت، حفاظت از نظام و خنثی شدن توطئه‎های دشمن بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در ارتباط با اعزام مبلّغان به سراسر استان در ماه رمضان تصریح کرد: از 2 هزار مبلّغی که به سراسر استان اعزام می‎شوند برخی مبلّغان جزو مبلّغان استقراری هستند که در قالب طرح هجرت به روستاهای بزرگ اعزام شده‎اند، برخی مبلّغان اعزامی هستند و عده دیگری مبلّغان بومی مناطق هستند.

وی افزود: از این تعداد هزار و 600 نفر روحانی بوده و 400 نفر نیز مبلّغ دانش‌آموخته حوزوی هستند که دوره تبلیغ دیده‌اند.

مرویان‌حسینی خاطرنشان کرد: مبلّغان به غیر از خطابه و برپایی نماز جماعت برنامه گفتمان دینی در مدارس اجرا خواهند کرد و در برخی دبیرستان‌های شبانه‌روزی در هفته دو شب از اذان مغرب تا نماز صبح به ارائه مشاوره دینی و احکام به صورت صمیمانه با نوجوانان خواهند پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی استانی تلفیقی است، تصریح کرد: در چند شهر استان برادران سنی و شیعه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که مبلّغان تلاش می‌کنند مباحث شیعه‌شناسی را در این مناطق با توجه به حساسیت‌ها و سیاست‌های نظام اسلامی که شامل تقریب و وحدت مذاهب است، ارائه کنند.

مرویان‌حسینی با اشاره به طرح خانه عالم در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در استان 320 خانه عالم در طول سال‌های گذشته ساخته شده است که بیش از 200 خانه با مشارکت‎های مردمی و تلاش مشوقانه مبلّغان ایجاد شده و نزدیک به 100 خانه نیز با حمایت‌های دولتی ساخته شده است.

وی افزود: در حال حاضر 200 خانه عالم دیگر در استان کمبود داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در ارتباط با ساخت مسجد در استان خراسان‌رضوی نیز گفت: در برخی از نقاط استان کمبود مسجد کاملاً مشهود است که اعتباراتی برای این کار پیش‌بینی شده و با کمک‎های دولتی و مردمی مساجدی در استان ساخته شده و افرادی در آنها مستقرند، اما هم‌چنان کمبود داریم.

وی ادامه داد: در استان 220 موسسه قرآنی داریم که مبلّغان و مدرسان در این موسسات دروس قرآنی را ارائه می‌دهند و در ماه رمضان نزدیک به 70 هزار نفر از مباحث قرآن‌آموزی این موسسات بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول