اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از استقبال علما از تفکیک جنسیتی در دانشگاه ورامین

ورامین پیشتاز اجرای طرح تفکیک در دانشگاه

خبرگزاری فارس: مراجع، علما و بزرگان از تفکیک جنسیتی در دانشگاه علمی ‌ـ کاربردی ورامین استقبال کردند.

ورامین پیشتاز اجرای طرح تفکیک در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و جلوگیری از اختلاط‌های جنسی در جامعه از مواردی است که همواره دلسوزان و بزرگان جوامع اسلامی بر آن تاکید داشته‌اند.

مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود می‌فرمایند «بعضی از مشکلات هنوز در بعضی از مراکز آموزشی شدیداً وجود دارد، ان‌شاءالله این مشکلات برطرف شود و دخترها و زن‌های مسلمان ما بتوانند این جاده تحصیل علم را هرچه بیشتر و قوی‌تر بپیمایند و ما به وجود خانم‌هایی که با حفظ موازین اسلامی، به عالی‌ترین قله‌های استعداد بشری، چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ اخلاقی و سیاسی و اجتماعی رسیده­اند، افتخار می­کنیم.»

 

ورامین پیشتاز اجرای طرح تفکیک جنسیتی

سابقه درخشان ورامین در قیام تاریخی خرداد سال 1342 به حمایت از حضرت امام خمینی (ره) و قیام جوانان در 10 دی ماه 57 به حمایت از نهضت اسلامی و حرکت کفن‌پوشان ورامین در 9 دی برای خاموش کردن فتنه سال 88، نشان از تعهد مردم و جوانان این خطه به اصول فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) دارد و بنابراین به منظور حفظ ارزش‌های اسلامی و صیانت از بانوان فرهیخته و فراغ بال دانشجویان گرامی، مرکز علمی‌ ـ کاربردی شهرداری ورامین به عنوان نخستین دانشگاه در ایران در سال 1388، تفکیک جنسیتی را با طرح تفکیک کلاس‌های خواهران و برادران به اجرا درآورد که در نظرسنجی­های انجام شده اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان از این اقدام انقلابی و اسلامی مسئولین حمایت و پشتیبانی کردند.

با گذشت یک‌سال از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح با توجه به محاسن و مزایای ارزشمند و مثبت آن و فراهم آوردن آرامش خاطر خانواده‌ها، هیئت امنای محترم مرکز در سال 1389 با اجرای طرح جامع‌تر و دقیق‌تر مبنی بر تفکیک روز حضور خواهران و برادران موافقت کردند که روزهای فرد اختصاص به خواهران و روزهای زوج اختصاص به برادران پیدا کرد و از تابستان 91 هم دانشجویان دختر و پسر در دو دانشکده مجزا مشغول به تحصیلات عالیه شده­‌اند.

به لطف خدا این طرح تفکیک فضایی از آرامش و امنیت روحی و روانی برای دانشجویان این مرکز فراهم ساخته و در سطح ارتقای علمی و معنوی مرکز تأثیر به‌سزایی داشته و هم مورد تقدیر و توجه بزرگان دین و دانش و مسئولان قرار گرفته است.

مطلب ذکر شده طی نامه‌ای از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی ‌ـ کاربردی ورامین برای دفاتر برخی از مراجع، علما و بزرگان ارسال شد و پاسخ این عزیزان در ادامه می‌آید:

دفتر ولی امر مسلمین امام خامنه­ای مدظله العالی

نامه ارسالی شما به این دفتر واصل شد.

ضمن تشکر، سلامتی و سعادت شما را از خداوند متعال خواستاریم.

 

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته

مرقومه شریف که حاکی از انجام تفکیک جنسیتی در آن دانشگاه شده و آثار خوبی به بار آورده است، موجب مسرت و خوشوقتی شد. امیدواریم دیگران از آنجا درس و الگو بگیرند. همیشه موفق باشید.

 

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته

تفکیک جنسیتی با رعایت موازین اسلامی و بدون تبعیض دارای محاسن و فواید بسیار و در بعضی موارد لازم است، ضمناً ورامین متعهد از آغاز در مراحل انقلاب پیشتاز است. زادکم الله توفیقا

 

حضرت آیت‌الله حاج سید محمدعلی شیرازی دامت برکاته

از اقدام ارزنده آن مرکز در تفکیک جنسیتی در سطح کلاس‌ها در مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرداری ورامین اکیداً مسرور شدیم، جزاءکم الله خیر الجزاء، آنچه که زیبنده یک مرکز علمی و فرهنگی در جامعه اسلامی شیعی پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم الصلوة و السلام) است جز این نیست، خداوند متعال سایه مراجع معظّم تقلید حامی شرع و شریعت و مدافع مکتب مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (صلوات‌الله و سلامه علیهم اجمعین) را مستدام بدارد و نعمت وجود حضرت آیت‌الله حاج سید مرتضی محمودی گلپایگانی دامت تأییداته را تداوم بخشد و به آقایان محترم توفیق روزافزون در ظلّ عنایات خاصه حضرت بقیه‌الله (ارواحنا فداه) عنایات فرماید، بی‌شک در جوار مرقد مطهّر و منوّر حضرت أبی الحسن الرضا (صلوات الله و سلامه علیه) دعاگو هستیم. والسلام علیکم و رحمةالله

 

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته

با اعلام وصول نامه آن مرکز، پیشگامی آن را در تفکیک جنسیتی از سال 1388 که با اقدام اولیای آن نهاد آموزشی و توصیه حضرت امام جمعه محترم دامت برکاته شروع شد، به همه کارکنان و اساتید و مدیران متعهد تبریک عرض می­کنم. همانطور که متذکر شده­اید این برنامه موجب تأمین اخلاقی و آسایش روانی دانشجویان و مصونیت از مفاسد است. ان‌شاءالله همه موسسات تعلیماتی و تربیتی در اجرای این برنامه و پیشبرد مقاصد عالی اسلام موفق باشند. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

 

حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته

بی‌شک ورامین در جریان انقلاب اسلامی تاریخ‌ساز بوده است، دو عامل اساسی برای ولایتمداری و حضور مردم ورامین در صحنه‌های انقلاب وجود دارد. عامل نخست، هوشیاری و بیداری و توجهی که مردم این منطقه به بحث‌های انقلابی داشته و دارند و عامل دوم روحانیت برجسته­ای است که در ورامین حضور دارند به‌ویژه آیت‌الله سید مرتضی محمودی که همواره در تمامی صحنه­های انقلاب حضور داشته و دارند و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ایشان در پیشرفت­های فرهنگی و مذهبی ورامین بسیار تأثیرگذار بوده است.

وجود دانشگا‌ه‌ها، حوزه­های علمیه و مراکز علمی متعدد در شهرستان ورامین نشانه شکوفایی و رشد علمی این منطقه است و به‌حمدالله اینکه می­بینیم منطقه ورامین همراه با رشد معنوی و توجه به ابعاد روحانی وجود انسان در حال رشد علمی است، باعث خرسندی بوده و اینکه جمعی از خواهران تحصیل‌کرده در این مراکز با مطالعه و فهم چادر را به عنوان حجاب برتر برای خود برگزیده­اند جای خوشحالی فراوان دارد.

 

حضرت آیت‌الله محمودی گلپایگانی دامت برکاته

انسان برای رسیدن به کمال به دو بال علم و اخلاق نیاز دارد.

علم به تنهایی مثمر ثمر نیست و اخلاق هم همین‌طور، بسیاری از اخلاق که فقط به اخلاقیات توجه دارند ولی چون علم ندارند ضربه می­زنند و آسیب می­رسانند و اگر دانشگاه‌ها تنها برای علم تلاش کنند به جای آنکه مفید واقع شوند مضر می­شوند.

از بلایایی که امروز به آن گرفتاریم بحث اختلال جنسیتی است که سبب می­شود مراکز علمی ما خسارت علمی و اخلاقی ببینند. اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین خدمت بسیار بزرگی است که فقط خداوند متعال می­تواند اجر و پاداش بدهد. اجرای این طرح در دانشگاه علمی کاربردی ورامین باید الگویی برای تمام مراکز علمی مملکت شود، فطرت انسان‌ها پاک است و باید زمینه شکوفایی این فطرت پاک را فراهم کرد.

ورامین مردمی متدین انقلابی و متعهد دارد و قطعاً این مردم ولایتمدار از اقدامات علمی فرهنگی شما استقبال خواهند کرد و این طرح تفکیک سنت حسنه­ای است که باقی گذاشتید، ان‌شاءالله این الگو سبب شود دانشگاه‌ها­ی ما از این بلیه اختلاط خارج شوند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول