اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش استاندار البرز برای جوانان اعلام شد

صدور مجوز تاسیس 2 دانشگاه دیگر در البرز

خبرگزاری فارس: استاندار البرز از صدور مجوز تاسیس 2 دانشگاه دیگر در این استان خبر داد و گفت: امروز وعده تبدیل البرز به قطب دانشگاهی کشور محقق شده است.

صدور مجوز تاسیس 2 دانشگاه دیگر در البرز

عیسی فرهادی بعدازظهر امروز پس از پایان جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از چند سال تلاش بالاخره امروز می‌توانیم خبر بسیار خوشی به جوانان این استان داده و نتیجه کارهایی که برای رشد و توسعه علمی البرز شده است را گزارش دهیم.

وی تصریح کرد: بالاخره مجوز احداث 2 دانشگاه بزرگ که یکی دانشگاه جامع البرز و دیگر دانشگاه جامع دختران در شهرستان ساوجبلاغ است، از سوی مراجع مسئول صادر شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز افزود: برای تشریح اهمیت این دانشگاه‌ها کافی است به این نکته اشاره کنیم که در سراسر کشور تنها 3 دانشگاه جامع دختران داریم که چهارمی در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ احداث خواهد شد.

فرهادی ادامه داد: همچنین مراحل نهایی احداث 2 دانشگاه دیگر که عبارت است از دانشگاه اقتصاد و دانشگاه محیط زیست نیز طی شده و مسئولان دستگاه‌های ذیربط وعده داده‌اند که به زودی مجوز نهایی برای احداث و بهره‌برداری از این 2 دانشگاه را برای استان البرز صادر کنند.

وی افزود: این در حالی است که ما پیش از این مجوز احداث دانشگاه علوم پزشکی استان البرز را دریافت کرده و فعالیت‌های لازم برای جذب دانشجو نیز انجام شده است.

* تدوین و تصویب طرح راه‌اندازی مرکز دانشگاهی غیرانتفاعی استان البرز

استاندار البرز بیان داشت: خبر خوش دیگر اینکه طرح راه‌اندازی 2 مرکز دانشگاهی غیرانتفاعی در استان البرز به تصویب رسیده که یکی از آنها زیر مجموعه دانشگاه تهران خواهد بود.

فرهادی گفت: در همین زمینه مرکز دانشگاهی جامع غیرانتفاعی هم در استان البرز احداث می‌شود که دانشگاه‌هایی در کیش و قشم زیر مجموعه این دانشگاه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: تمام اقدامات لازم برای تحقق این طرح‌های بزرگ و مهم علمی در استان برداشته و حتی جانمایی برای زمین نیز انجام شده است، لذا دیگر می‌توانیم اعلام کنیم که وعده تبدیل استان البرز به قطب دانشگاهی و علمی کشور محقق شده است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول