اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار شد

توجه دولت به دانشگاه آزاد برای جهش علمی

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دولت خدمت‌گذار توجه و عنایت بیشتری به دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشد، می‌توانیم یک جهش و خیزش چشمگیر را در عرصه علمی کشور شاهد باشیم.

توجه دولت به دانشگاه آزاد برای جهش علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی در بازدید از مراکز تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: اختراعات و تحقیقات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیش از حد انتظار بود و در مقایسه با دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه از ویژگی‌های برجسته و ممتاز از نظر معماری، علمی، فرهنگی و مخصوصاً در بخش معنوی برخوردار است.

وی سپس به بازدید خود از مسجد بزرگ امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره کرد و گفت: این مسجد بسیار زیبا و جذاب است و جزو مساجد نمونه واحدهای دانشگاهی در کشور محسوب می‌شود.

ملک‌محمدی، مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه را یک ستاره درخشان و برگ زرین و پرافتخار در کارنامه دانشگاه آزاد اسلامی دانست و یادآور شد: امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی باشیم و همان گونه که در حال حاضر این دانشگاه در خاورمیانه نمونه است و شاید یکی از پنج دانشگاه بزرگ دنیا باشد، از نظر کیفیت به سمت و سویی برویم تا به عنوان دانشگاه برتر و نخست جهان معرفی شویم.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این توان و استعداد را در بین دانشجویان، استادان، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می‌بینم که در تحقق رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای بتوانیم به تکالیفمان عمل کنیم و روز به روز قله‌های علمی را در عرصه جهانی فتح کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های معاونت پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی برای تعامل بیشتر با مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی همان طور که امام (ره) فرمودند در راس امور است و هیچ نهاد، ارگان و قوایی را نمی‌توان با مجلس شورای اسلامی مقایسه کرد و این نهاد عصاره فضایل ملت است و مرکزی است که در همه امور و شئونات نظام تاثیرگذار است، به ویژه در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می‌تواند اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است با تعامل و تفاهم بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راه ارتقا و تقویت دانشگاه آزاد اسلامی قدم‌های مهمی بردارد.

ملک‌محمدی افزود: در همین راستا در مدت یک هفته‌ای که بنده به این سمت منصوب شده‌ام، با بیش از 30 نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار، ملاقات و گفت‌وگو داشتم.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از نمایندگان نیز با دکتر دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار داشته‌اند و در این ملاقات‌ها، با تبادل نظر، تضارب افکار و اندیشه به نتایج مشترک و خوبی رسیدیم و همچنین به تدریج نمایندگان مجلس نهم را در جریان فعالیت‌های گسترده و بسیار وسیع دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌دهیم.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تقریباً سه برابر بار آموزش عالی کشور را بر عهده دارد و به صورت معجزه گونه‌ای اداره می‌شود، چراکه در بخش آموزش عالی وزارت علوم برای 600 هزار دانشجو در سال 91، 4 هزار میلیارد تومان از مجلس شورای اسلامی بودجه دریافت کرد، در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 600 هزار دانشجو تنها با سه هزار میلیارد تومان بودجه اداره می‌شود که آن هم با شهریه خود دانشجویان است و دانشگاه آزاد اسلامی بدون یک ریال بودجه دولتی، اداره می‌شود و بودجه‌ای در ردیف‌های رسمی لایحه بودجه برای دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که شاهدیم این تعداد دانشجو در سطح عالی علمی با یک نظم و انضباط خاصی به فضل الهی در حال تحصیل هستند و قطعاً اگر دولت خدمت‌گذار توجه و عنایت بیشتری به دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشد، می‌توانیم یک جهش و خیزش چشمگیر را در عرصه علمی کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول