اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن جوشکاری ایران:

رشته جوشکاری در 33 دانشگاه کشور فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن جوشکاری ایران گفت: در حال حاضر در 33 دانشگاه کشور رشته جوشکاری فعال است.

رشته جوشکاری در 33 دانشگاه کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، عبدالوهاب ادب‌آوازه بعد از ظهر امروز در همایش ملی مهندسی مواد در دانشگاه ملایر با بیان اینکه رشته جوشکاری در کشور زیربنای بسیاری از صنایع و یکی از رشته‌های ضروری در ساخت و سازهای مختلف در کشور است، اظهار داشت: اقتصاد کلان در کشور به نفت وابسته است و نفت بدون لوله امکان جابه‌جایی ندارد و ساخت لوله‌ها نیز وابسته به جوش است.

وی افزود: جوشکاری با همه رشته‌ها در ارتباط است و می‌توان آن را موضوعی بین رشته‌ای و چندبعدی در ساخت و سازها برشمرد.

رئیس انجمن جوشکاری ایران ابراز داشت: جوشکاری امروز به عنوان یکی از رشته‌های دانشگاهی و مهم در کشور ما فعال است و هیچ کارخانه‌ای بدون جوشکاری شکل نمی‌گیرد که امروز آموزش‌های این رشته مهم به صورت اولیه در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی آزاد فعال است.

وی از فعالیت 33 دانشگاه در رشته جوشکاری خبر داد و گفت: در سال 90 -89 در هفت دانشگاه دانشجویان در رشته کاردانی جوشکاری، در 22 دانشگاه در رشته کارشناسی جوشکاری و در هشت دانشگاه نیز در کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی عنوان داشت: در سال گذشته نخستین اتحادیه ‌علمی در رشته علوم مهندسی به نام اتحادیه انجمن‌های مهندسی و مواد در کشور تشکیل شد که اساسنامه آن به تصویب وزارت علوم رسید و بعد از طی مراحل مختلف به ثبت قانونی درآمد.

ادب‌آوازه تصریح کرد: این تشکل با 12 انجمن علمی و چهار انجمن صنفی فعالیت دارد که جوشکاری یکی از این انجمن‌ها است.

وی با بیان اینکه کشور ما در تخصص و فناوری امروز به جایگاه بالایی رسیده است، گفت: با وجود تحریم‌ها عزم و جزم متخصصان و مهندسان داخلی برای تعمیر و تجهیز لوله‌ها و سیالات مکانیک و طراحی و ساخت و سازها بیشتر شده است و این تحریم‌ها باعث نشده که ما در فعالیت‌های تخصصی و علمی شکست بخوریم و عزم و اراده ما برای ساخت ایرانی آبادتر بیشتر شده است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول