اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد

دانشگاه نهاد اصلی ترویج فرهنگ بومی منطقه

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه دانشگاهی می‌تواند، یک عنصر اصلی در راستای ترویج فرهنگ بومی و اصیل منطقه باشد.

دانشگاه نهاد اصلی ترویج فرهنگ بومی منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی ظهر امروز در بازدید از دانشگاه جیرفت اظهار داشت:‌ فرهنگ غنی، اصیل و بومی منطقه جنوب کرمان یکی از فرهنگ‌های باارزش در کشور است که باید ترویج یابد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه دانشگاهی نقش مؤثری در این زمینه دارد، افزود: باید با توجه به گویش و آداب و روسوم منطقه در راستای ارتقا این مهم گام برداشت.

عارفی تصریح کرد: گویش محلی مناطق جنوب کرمان به ویژه شهرستان جیرفت و عنبرآباد نقطه اشتراک فرهنگ آن‌ها به شمار می‌رود که همه موظف هستند در راستای حفظ آن تلاش کنند.

وی ابراز داشت: دانشگاه‌ها به عنوان یک مرجع و نهاد تأثیرگذار باید در راستای ترویج فرهنگ بومی و اصیل منطقه اهتمام ورزند.

عارفی عنوان کرد: جامعه‌ای که فرهنگ و گویش آن گرفته و سلب شود، دیگر متمدن نیست، بنابراین باید در راستای حفظ این ارزش‌ها نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی و علمی شهرستان می‌توانند با توجه به این مهم در راستای ارتقا فرهنگ منطقه جنوب کرمان گام بردارند.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول