اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

83 هزار کارگاه در گیلان زیر پوشش تامین‌اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان گفت: 83 هزار کارگاه در گیلان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

83 هزار کارگاه در گیلان زیر پوشش تامین‌اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمیل حق‌پرست صبح امروز در دیدار مدیران و کارکنان تامین اجتماعی گیلان با استاندار با تبریک 25 تیر ماه روز تامین اجتماعی اظهار کرد: صندوق تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می‌شود و از لحاظ اداری و مالی دارای استقلال است.

وی ادامه داد: درآمدهای صندوق تامین اجتماعی طبق ماده 28 قانون تامین اجتماعی تعریف شده و مهم‌ترین بخش تامین منابع حق بیمه دریافتی از کارگاه‌های مشمول این قانون است.

حق‌پرست به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان اشاره کرد و افزود: غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز، ارتروز، نقص عضو، پاداش ازدواج، هزینه کفن و دفن و ... از تعهدات کوتاه مدت سازمان مذکور است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان پرداخت مستمری‌های از کارافتادگی، بازماندگان و بازنشستگی را از تعهدات بلند مدت این سازمان برشمرد و تصریح کرد: مقرری ایام بیکاری به بیمه‌شدگان بیکار پرداخت می‌شود.

وی اداره کل تامین اجتماعی گیلان را از اداره‌های گروه یک کشور دانست و خاطرنشان کرد: 21 واحد اجرایی در گیلان داریم ضمن اینکه 11 شعبه اقماری و چهار کارگزاری بخشی از خدمات سازمان را به صورت بخش خصوصی برای تسهیل در امور به مردم گیلان ارائه می‌دهند.

حق‌پرست تعداد کارکنان تامین اجتماعی گیلان را 626 نفر عنوان کرد و گفت: 324 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در گیلان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مستمری‌بگیران استان را 77 هزار و 500 نفر اعلام کرد و یادآور شد: مقرری‌بگیران استان حدود 7 هزار نفر هستند و این تعداد 1.1 درصد نسبت به اسفند سال 89 رشد دارد.

وی با بیان اینکه هر قدر میزان رشد تعداد مقرری‌بگیران کاهش یابد نشان دهنده فعالیت اقتصادی در استان است، ابراز کرد: یک میلیون و 100 هزار نفر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در گیلان هستند.

حق‌پرست به قرار گرفتن 42 درصد جمعیت گیلان زیر پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: 83 هزار کارگاه استان زیر پوش سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان پرداخت تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته را 104 میلیارد ریال خواند و بیان کرد: سال گذشته مبلغ 4 هزار و 983 میلیارد ریال در بخش تعهدات بلند مدت و 272 میلیارد ریال در بخش بیمه بیکاری و در مجموع 5 هزار و 359 میلیارد ریال پرداختی تعهدات تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان استان بود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول