اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار در کشور

لیگ مسابقات معارف و قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از برگزاری مسابقات معارف و قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی به صورت لیگ برای نخستین ‌بار در کشور خبر داد.

لیگ مسابقات معارف و قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میکاییل باقری در حاشیه صبح امروز برگزاری پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز دختران کشور در مشهد، اظهار کرد: با بررسی‌های کارشناسی شده در این اداره، از 5 سال پیش تاکنون مسابقات دانش‌آموزان در بخش قرآن و مفاهیم به صورت دسته‌بندی مناطق برخوردار و کم برخوردار انجام می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: در این طرح خراسان‌رضوی به 20 منطقه دسته 3، 19 منطقه دسته 2 و 8 منطقه دسته 3 تقسیم شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این دسته‌بندی و افزایش توانمندی‌ها سبب شد هم‌اکنون 15 منطقه دسته یک، 16 منطقه دسته 2 و 3 داشته باشیم.

باقری بیان داشت: در ارزیابی کیفی پایان هر دوره از مسابقات، شهرستان‌ها طبقه‌بندی شده اول و دوم هر گروه به دسته بالا صعود و شهرستان‌های آخر گروه‌های اول و دوم به دسته 2 و 3 رفته و جایگاه‌شان تنزل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام حساسیت عجیبی بین کارشناسان قرآن ادارات و مناطق ایجاد و رقابت‌ها را افزایش داده است، تاکید کرد: تا جایی که دانش‌آموزان را آماده‌تر از سال قبل به مسابقات اعزام می‌کنند و برای حفظ جایگاه یا ارتقای آن می‌کوشند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این دسته‌بندی سبب شده تا حق شهرستان‌های غیر و کم برخوردار در رقابت‌ها ضایع نشود.

مسئول نمایشگاه کتاب پنجمین جشنواره کشوری احکام و انشای نماز دختران دانش‌آموز کشور نیز از برگزاری نمایشگاه کتاب در این جشنواره خبر داد و افزود: در این نمایشگاه، کتاب‌هایی با عناوین علمی، معنوی، آشپزی، هنری و تخیلی وجود دارد که دانش‌آموزان بیشتر از کتاب‌های معنوی استقبال کردند.

ریحانه هاشمی افزود: این نمایشگاه با مساحتی بالغ بر 50 مترمربع و 100 هزار عنوان کتاب برپا شد که تا به حال حدود 50 درصد این کتاب‌ها به فروش رفته است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه فرهنگی را ایجاد سرگرمی و تنوع برای بچه‌ها دانست و افزود: استقبال دانش‌آموزان از این نمایشگاه بیش از تصور ما بوده و اغلب کتاب‌ها موضوع عرفانی و مذهبی داشته‌اند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول