اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز:

حافظ قرآن دچار آلزایمر نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز گفت: مرتبه بالاتر از لفظ این است که قرآن وجود ذهنی پیدا کند و از همین رو است که حافظ قرآن دچار انحطاط نمی‌شود و تاکنون گزارش نشده که حافظ قرآن دچار آلزایمر شده باشد.

حافظ قرآن دچار آلزایمر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد سلمانپور بعدازظهر امروز در آیین آغاز به کار دومین دوره حفظ قرآن کریم که با حضور دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور برگزار شد، اظهارکرد: حاملان قرآن حاملان وحی هستند و چنانکه خداوند خود وعده داده که کلام خود را از گزندها حفظ کند حاملان وحی را نیز از شداید و خطوات شیطان حفظ می‌کند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن افزود: شاید برخی بگویند که امروز وعده الهی در حفظ قرآن محقق شده چرا که دیگر امکان از بین بردن میلیون‌ها نسخه قرآن کریم به صورت مجلد، لوح فشرده، فیلم و ... وجود ندارد اما باید دقت کرد که این وعده خداوند معنای عمیق‌تری دارد.

این مسئول اضافه کرد: آنچه با عنوان مجلد قرآن در بین ماست نازل‌ترین مرتبه وجودی قرآن بوده و حتی همین نیز اگر در اختیار هر فردی باشد برای او امنیت می‌آورد و از این رو برخی آن را با خود حمل می‌کنند تا از گزند بلایا در امان باشند.

سلمان‌پور افزود: وجود لفظی قرآن مرتبه‌ای بالاتر از وجود کتبی آن است؛ بنابراین در مجلس، محفل و منزلی که قرآن صبح و شام تلاوت شود شیطان دخول نمی‌کند و حتی آن منزل از بلایای طبیعی مانند آتش و سیل نیز محافظت می‌شود.

وی تصریح کرد: قرآن پیوند یافته با عترت، اهل بیت (ع) و علی‌ابن ‌ابی‌طالب (ع) موضوع وعده خداوند مبنی بر حفظ قرآن است.

این فعال قرآنی ادامه داد: در کشوری که بنابر فرموده مقام معظم رهبری 10 میلیون حافظ قرآن وجود داشته باشد هیچ دشمنی قادر به گزند رساندن به آن نیست.

وی افزون بر بالا رفتن ضریب امنیتی کشور وجود 10 میلیون حافظ قرآن را مشت محکم بر دهان کسانی دانست که به شیعیان تهمت دوری از قرآن می‌زنند.

سلمان‌پور گفت: این افرادی که در مسجدالحرام و مسجدالنبی قرآن را بر سر نیزه کرده‌اند و از مردم مصر می‌خواهند که به جای کاندیدای اسلام‌گرا به احمد شفیق رای دهند مانند همان افرادی هستند که برای معاویه تبلیغ می‌کردند.

وی برگزاری دوره حفظ قرآن کریم را افتخاری برای دانشکده علوم قرآنی شیراز دانست و اظهار امیدواری کرد؛ این روند در سال‌های آتی با قدرت ادامه یابد.

سلمان‌پور در این مراسم پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی را برای حافظان قرآن قرائت کرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول