اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 23 تیر

آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در شهرکرد برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون مرحله نخست هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با 23 تیر در شهرکرد خبر داد.

آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در شهرکرد برگزار می‎شود

علی اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: قرآن کریم کتاب هدایت و روشنگری است که اگر افراد به آن چنگ بزنند و از آموزه‌های آن بهره بگیرند سعادت‌مند می‌شوند.

وی بر ضرورت انس‌گیری افراد با قرآن کریم از دوران کودکی تاکید کرد و گفت: اگر افراد از همان ابتدای کودکی با قران انس گیرند و از آموزه‌های سازنده و انسان‌ساز آن بهره‌مند شوند در دوران بزرگسالی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه از برگزاری آزمون مرحله نخست هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در شهرکرد خبر داد و  افزود: این آزمون روز 23 تیرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این آزمون 138 نفر از حافظان قرآنی   استان رقابت می‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: 121 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون را بانوان حافظ قرآنی تشکیل می‌دهند.

وی از برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در چهار بخش حفظ20،10، پنج و 30 جزء قرآن کریم اشاره کرد و گفت: حفظ10 جزء با 66 نفر شرکت‌کننده بیشترین آمار را در میان بخش‌های این آزمون را به خود اختصاص داده و به ترتیب 22، 18 و 32 نفر هم در بخش حفظ کل،20 و پنج جزء رقابت می‌کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این آزمون حافظان 10 جزء باید به 50 سؤال و 20 جزء و کل قرآن کریم به 150 سوال چهار گزینه‌ای در دو بخش ترجمه و مفاهیم و حسن حفظ پاسخ دهند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول