اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

درخشش دانش‌آموزان هرمزگانی در مسابقات سراسری قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از "درخشش" دانش‌آموزان اعزامی این استان به مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

درخشش دانش‌آموزان هرمزگانی در مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی آخوندی عصر چهارشنبه در همین راستا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانش‌آموز "محمدعلی صفاری‌زاده" در رشته نهج‌البلاغه رتبه نخست کشوری را در سی‌امین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی سراسر کشور به دست آورده است، گفت: این مسابقات با حضور یک ‌هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان از 34 استان در رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر و نهج‌البلاغه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دور از مسابقات برای هرمزگانی‌ها دستاوردهای شایسته تقدیری را به دنبال داشت، افزود: در این دوره از مسابقات که در اصفهان به مدت چهار روز برگزار شد، علاوه بر محمدعلی صفاری‌زاده دانش‌آموز پایه دوم راهنمایی که در رشته نهج‌البلاغه حائز رتبه اول شد، علیرضا حاجبی‌پور در رشته قرائت قرآن حائز رتبه سوم، عرفان اسدی پایه اول متوسطه در رشته نهج‌البلاغه رتبه ششم، شاهرخ بتوله‌داد پایه چهارم متوسطه رتبه هفتم، عبدالله رکاب پایه چهارم متوسطه در رشته حفظ قرآن رتبه هفتم و محمد دهش در رشته قرائت پایه سوم متوسطه رتبه هشتم کشوری را کسب کردند.

وی یادآور شد: استان هرمزگان با توجه به امتیازبندی وزارت نسبت به سال گذشته از رتبه 21 کشوری به رتبه 13 کشوری ارتقا یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه هم‌چنین در بخش دختران نیز مسابقات در حال برگزاری است، افزود: در این دوره از مسابقات، 112 نفر از دانش‌آموزان برگزیده استان در رشته‌های مداحی، قرائت، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، احکام، اذان و انشای نماز به مسابقات و جشنواره کشوری اعزام شده بودند.

وی یادآور شد: مسابقات قرآن فرهنگیان در مرحله کشوری نیز در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر در دو بخش خواهران و برادران در شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و آموزش‌های قرآنی همواره از دستورالعمل‌های کلیدی آموزش و پرورش به شمار می‌رود، افزود: بر این عقیده‌ایم که قرآن به عنوان روشنایی‌‌بخش زندگی‌، می‌تواند آینده جوانان و نوجوانان را بیمه کند و در همین راستا مدرسه و سیستم آموزشی بهترین مکان برای توسعه و ترویج علوم قرآنی به شمار می‌رود.

وی در پایان با بیان اینکه طی سال تحصیلی اخیر مدارس قرآنی در استان هرمزگان با توسعه خوبی مواجه شد اظهار امیدواری کرد در سال تحصیلی جدید نیز بر تعداد این مدارس و کیفیت هر چه بیشتر آنها افزوده شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول