اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

معرفت قرآنی لایه اول معرفت مسلمان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم قرآنی گفت: لایه نخستین معرفت هر مسلمان ایرانی را باید معرفت حاصله از قرآن تشکیل دهد.

معرفت قرآنی لایه اول معرفت مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدعلی راغبی بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار دومین دوره حفظ قرآن کریم در شیراز اظهار داشت: پس از معرفت قرآنی در لایه دوم معرفت مسلمان ایرانی باید معرفت اهل بیت (ع) مبین آن شود و در لایه‌های سوم و بعدی معارف بشری قرار دارد.

وی افزود: اگر علوم انسانی غربی که متخذ از معارف بشری است به معارف اسلامی که متخذ از معارف قرآن است بازگردانده شود، بسیاری از مشکلات امروزی برطرف می‌شود.

راغبی ادامه داد: علما و اندیشمندان باید با ارتباط با معارف قرآن و اهل بیت به تولید علم و نظریه‌پردازی مبادرت کنند و تنها در آن صورت است که علوم انسانی کشور، علوم قرآنی می‌شود.

وی اضافه کرد: توفیق حفظ قرآن کریم در جوانی توفیقی است که خداوند به افراد خاصی عطا می‌کند و اکنون که این توفیق برای جمع کثیری در ماه شعبان، در آستانه رمضان و در جوار حرم احمدبن موسی (ع) میسر شده است باید به درستی از آن بهره‌برداری شود.

این مقام قرآنی بیان کرد: مانند این دوره باید در سال‌های آینده نیز برگزار شود چرا که چند سال مانوس بودن دانشجویان قرآنی باعث می‌شود بخش عظیمی از آیات الهی در جان آنها ماندگار شود.

وی تصریح کرد: از سال آینده دانشکده علوم قرآنی شیراز به عنوان یک واحد جامع دانشگاهی معرفی می‌شود و خدمات پژوهشی و آموزشی گسترده‌تری را ارائه می‌دهد.

راغبی تصریح کرد: لازم است که در هر استان یک مرکز انباشت معارف قرآنی و پژوهش و آموزش در راستای توسعه آن احداث شود.

وی افزود: برخی سرگرمی‌ها و مسائل روزمره ما را از قرآن دور می‌کند در حالی که لحظه لحظه ارتباط فرد با قرآن، او را از وسوسه‌ها می‌رهاند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور ابراز داشت: اگر فردی می‌خواهد با رسول‌الله (ص) همنشین شود حلقه ارتباطی او با پیامبر اکرم قرآن است و مباد که ایشان در روز قیامت از مهجوریت قرآن در نزد پیروان خود گله کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول