اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

راه نجات جامعه بشری تمسک به قرآن است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تنها راه نجات جامعه بشری از مصائب اخلاقی و معنوی فعلی تمسک به قرآن و عترت است.

راه نجات جامعه بشری تمسک به قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در آیین افتتاح دومین دوره حفظ قرآن کریم در شیراز اظهار داشت: دانشکده علوم قرآنی مایه برکت فارس و شهر شیراز است و برگزاری چنین برنامه‌های قرآنی افق روشن‌تری را پیش روی این استان می‌گشاید.

وی افزود: دنیای موجود بشری با مشکلات فراوانی مواجه است چنانکه در عرصه اقتصادی ظلمی که برای رفاه عده کمی به اکثریت جهانیان می‌شود و ظلم‌های سیاسی در عرصه‌های دیگر قابل کتمان نیست.

ایمانیه بی‌اخلاقی‌های رایج در دنیای امروز نزد هر صنف و جایگاه و در امور روزمره جامعه بشری را محصول دورافتادن از معنویت اصیل دانست و افزود: اگر جامعه بشری به دنبال نجات از این وضع است راهی جز تمسک به قرآن و عترت ندارد.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی از قرآن باید آن را بخوانیم و چه بهتر که آن را حفظ باشیم تا راحت‌تر و در مواقع مختلف زندگی در ذهن خود به آن رجوع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: جای تاسف است در کشور شیعه اثنی عشری قرآن مهجور بماند که اگر این اتفاق بیافتد سایر آلودگی‌ها و مصائب از راه می‌رسند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دیگر سخنران این برنامه بود، که اظهار داشت: حافظ قرآن این توفیق را دارد که هر روز با قرآن مانوس باشد.

علی‌اصغر شعاعی ادامه داد: سال گذشته با همکاری موسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان نخستین دوره حفظ قرآن برگزار شد و امسال شاهد برگزاری این دوره تکمیلی هستیم.

شعاعی اضافه کرد: با حفظ چهار جزء قرآن کریم در تابستان و مابقی در طول سال تحصیلی، در سه سال حفظ کامل میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: در ثبت‌نام نخستین این دوره 600 نفر و در ثبت‌نام نهایی 400 نفر از برادران و 80 نفر از خواهران توفیق حضور پیدا کرده‌اند که در پایان این مدت به حافظان کشور می‌پیوندند و گامی به سوی رهنمود مقام معظم رهبری برای وجود 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور برداشته می‌شود.

شعاعی اظهار امیدواری کرد؛ حفظ و تلاوت قرآن در مساجد کشور به نحوی گسترش پیدا کند که مانند کشور سودان جز افراد بی‌سواد سایر اقشار بخشی از قرآن یا کل آن را حفظ باشند.

وی افزود: در کشور سودان از صبح تا شب مساجد باز بوده و مردم مشغول خواندن و حفظ قرآن هستند؛ از این رو این کشور پیشگام حفظ قرآن در جهان اسلام نام گرفته است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول