اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس استانداردهای بین‌المللی

مطالعات و طراحی نرده‌های شهری در مشهد تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری از تدوین ضوابط نرده‌های شهری طبق استانداردهای بین‌المللی خبر داد و گفت: مطالعات و طراحی نرده‌های شهری در مشهد تدوین شد.

مطالعات و طراحی نرده‌های شهری در مشهد تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین برلیانی با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع مشهد در بخش‌های مختلف برای تکمیل ابعاد سند توسعه شهر مورد بازنگری قرار گرفته است، اظهار کرد: استانداردسازی نرده‌های سطح شهر در چهارچوب استانداردهای بین‌المللی، شکل و ظاهری جدید در حال بررسی است که پس از تصویب و تایید نهایی شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان یک مرجع، تکمیل و منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه ضوابطی با توجه به مستندات قانونی کشور و نیازهای شهر مقدس مشهد، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: تعیین چهارچوب‌ها و ضوابط برای طراحان و سازندگان، ایجاد امکان تشخیص چهارچوب‌های کنترل کیفی برای سفارش دهنده، افزایش سطح آگاهی افراد و گروه‌های ذینفع در طراحی، ساخت، خرید، نصب و بهره‌برداری از محصول از اهداف کلی تدوین آئین‌نامه نرده‌های شهری است.

وی بکارگیری و استفاده از ضوابط در فاز طراحی را از دیگر هدف‌های این طرح برشمرد و افزود: رویت‌پذیری و دید عابران و رانندگان در شب و روز، زیبایی شناسی و هویت بصری شهر و جلوگیری از گیر کردن و یا عبور کودکان از مواردی است که ساماندهی نرده‌های شهری و کارگاه‌های ساختمانی را ضروری می‌سازد.

وی نیاز به تنظیم سندی مدون و مکتوب که دربرگیرنده قواعد و ضوابط کلی در ارتباط با ساختار نرده‌های شهری باشد را امری ضروری دانست و گفت: جلوگیری از ورود اتفاقی عابران به یک محوطه خاص، جدا سازی مکان‌ها، فراهم کردن ایمنی برای عابرین و جلوگیری از تصادف، هدایت عابران و وسایل نقلیه و جلوگیری از اعمال غیرقانونی شهروندان (مانند پارک در مکان‌های غیر مجاز) از عملکردهای مهم نرده‌های شهری محسوب می‌شود.

برلیانی با بیان اینکه نرده به عنوان عنصر محافظ و ایمن در کنار پله‌ها و جداره‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: عدم رعایت رنگ و طرح و حتی ارتفاع لازم در حصارها و نرده‌های شهری، نه تنها بر حس زیبایی شناسی شهروندان بلکه بر دریافت روانشناختی و حس ایمنی آنان از فضا تأثیر نامطلوبی می‌گذارد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول