اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور اردبیل تاکید کرد

برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز درون‌شهری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز درون‌شهری خبر داد.

برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز درون‌شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل اظهار داشت: مرحله اول طرح تابستانی کنترل ترافیک شهر اردبیل از ابتدای تیرماه شروع شده و تا 31 همین ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان مرحله دوم این طرح از اول شهریورماه شروع و تا دوم مهرماه استمرار خواهد داشت.

این مسئول با برشمردن اولویت‌های طرح تابستانی پلیس راهور استان اردبیل اضافه کرد: اولویت‌های اجرایی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی با مشارکت دستگاه‌های دخیل در حوزه ترافیک انجام شده و اغلب اولویت‌های مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است.

مریخی مصادیق این تخلفات را سرعت و سبقت غیرمجاز، توقف دوبله، حرکت با دنده عقب به ویژه در بزرگراه‌ها، تخلفات حادثه‌ساز موتورسواران و افراد اهمال کننده در بستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه توصیف کرد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش مبلغ جریمه‌ها در اجرای قوانین جدید تصریح کرد: ما معتقدیم این افزایش پیشگیرانه نیست بلکه هدف فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن امر مطلوب و مناسب رانندگی است که این موضوع ریشه در تربیت خانوادگی و مباحث آموزشی در مدارس دارد.

مریخی افزود: ما با شیوه‌های سنتی نمی‌توانیم از بار ترافیکی کاسته و یا نسبت به حل این معضل امیدوار باشیم اما به رغم این فضا سعی کردیم دوربین‌های نظارتی را در سطح شهر فعال کنیم تا کنترل‌ها، نظارت‌ها و پایش‌ها به صورت مستقیم اتفاق بیفتد.

وی از نصب دوربین‌های کنترل جرائم رانندگی در سطح شهر و اصلاح برخی از تقاطع‌ها و ضرورت توجه عابر پیاده به مقررات را یادآور شد و بیان داشت: گاه ناآشنایی عابران به حدی ما را آزرده خاطر کرده است که در پای هر دوربین کنترلی یک پلیس را نیز مستقر کرده‌ایم تا از تصادفات حادثه‌ساز برای عابران پیاده جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل نقش رسانه‌ها را در فرهنگسازی درست عبور و مرور و گذر از گذرگاه‌های ایمن ضروری و بسیار پرثمر توصیف کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول