اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

بازیافت پسماندهای شهری بهداشتی و اصولی خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا بازیافت پسماندهای شهری به شکل اصولی و بهداشتی در تمام شهرهای استان انجام شود.

بازیافت پسماندهای شهری بهداشتی و اصولی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرای طرح پسماندهای شهری در کوثر اظهار داشت: ما سال گذشته با برگزاری جلسات مختلف مدیریت پسماند استان بخشی از چالش‌های این حوزه را به ویژه در حوزه دفع زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی و خطرناک حل کردیم و برای دفع اصولی و بهداشتی پسماندهای عادی شهری نیز شهرداران را به تعیین مکان مناسب و بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن موظف کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای دفع بهداشتی زباله در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر در این استان قادر خواهیم بود تا با کمترین آسیب این مشکلات و چالش‌ها به حداقل برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: در آخرین جلسه شورای سلامت استان مقرر شد طرح تفکیک زباله از مبدا به سرعت در تمام شهرهای استان اجرایی شود و از هرگونه آلودگی زیست محیطی ناشی از سوزاندن زباله‌ها جلوگیری شود.

حمیدی گفت: در این زمینه انتخاب محل دفن زباله در خارج از محدوده شهر آن هم به شیوه جدید مدنظر قرار گرفته که مقرر است با تامین اعتبار مناسب در این زمینه دفن زباله بهداشتی و اصولی باشد.

این مسئول بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در دستور کار نهادهای ذی‌ربط قرار گیرد بازیافت زباله به جای دفن آن است که از این لحاظ برخی از مشکلات نیز قابل برطرف شدن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم اجرای طرح‌های نوین دفع بهداشتی زباله را در طول برنامه پنجم توسعه عملیاتی و اجرایی کنیم، ادامه داد: با توجه به اینکه زباله پس از بازیافت می‌تواند در طول برق و محصول RVS نقش داشته باشد ضرورت دارد زباله در این استان به عنوان سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی دفن زباله را فرایند متفاوت و گاه غیر‌اصولی خواند و افزود: دفن زباله به دلیل تاثیراتی که در خاک و آب‌های زیر‌زمینی دارد و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد کند باید به شکل دقیق و درست انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: صدمات گاهی تا چند نسل بعد هویدا و آشکار است و باید با برنامه‌ریزی درست و سرمایه‌گذاری مطلوب به جای دفن زباله‌های عادی، بهداشتی، صنعتی و کشاورزی امر بازیافت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول