اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل خبر داد

کاهش 11 درصدی تصادفات درون شهری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال در بحث سرعت غیر مجاز و تصادفات رخ داده از این محل با 11 درصد کاهش تخلفات و تصادفات رخ داده درون شهری مواجه بودیم.

کاهش 11 درصدی تصادفات درون شهری

علی مریخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در بحث سبقت غیر مجاز نیز با 59 درصد کاهش و گذر عابر پیاده و تخطی در این زمینه با 89 درصد کاهش تخلفات درون‌شهری روبرو بودیم که این خود در کم شدن جرایم ناشی از رانندگی تاثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در استفاده از کمربند ایمنی و تلفن همراه نیز در سال‌های اخیر با یک فرایند مناسب در رعایت مقررات روبرو بودیم، افزود: همچنان در داخل شهر به وفور شاهد هستیم راننده با تلفن همراه صحبت کرده و سرنشینان نیز کمربندشان را نمی‌بندند که این خود مشمول جریمه و اعمال برخی از مقررات است.

این مسئول افزود: انتظار داریم با کاهش چنین جرایمی روند حرکتی روبه جلو و اصلاحی در رعایت مقررات و قوانین داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل یکی از جرایم آشکار رانندگان در درون شهر را توقف دوبله توصیف کرد و گفت: با توجه به بافت قدیمی شهر و کم عرض بودن خیابان‌ها این امر مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که انتظار می‌رود رانندگان از توقف دوبله به ویژه در خیابان‌های دو طرفه اجتناب کنند و زمینه حجیم شدن بار ترافیکی را به وجود نیاورند.

این مسئول بیان داشت: سعی می‌شود با انتقال بار ترافیکی داخل شهر به خیابان ساحلی اردبیل یک فضای خوبی را در تردد راحت مردم به وجود آوریم که در این زمینه به نظر می‌رسد یک طرفه شدن خیابان ساحلی به صورت رفت و برگشت مجزا، بخش عظیمی از بار ترافیکی را در آینده کاهش دهد.

مریخی افزود: پلیس همان گونه که در اعمال مقررات و جریمه کردن رانندگان متخلف مصمم است، در بحث تشویق و جایزه دادن به رانندگان نمونه و موفق نیز پیشگام است به طوری که با ارزیابی‌های سالانه در حوزه درون شهری از رانندگان با کمترین تخلف و بیشترین حریم‌دار قوانین و مقررات تقدیر می‌کنیم.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه بیشترین تخلفات حادثه‌ساز را موتورسواران، راکبان دوچرخه و عابران پیاده انجام می‌دهند، اظهار داشت: برای کاستن از این مشکلات به ویژه در فصل تابستان اعمال مقررات راهنمایی و رانندگی به جد انجام می‌شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول