اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است

کاهش 24 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان از کاهش بیش از 24 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان زنجان خبر داد.

کاهش 24 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در زنجان

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد تلفات تصادفات رانندگی را در سه ماهه نخست سال جاری 71 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار در سه ماهه نخست سال گذشته 94 نفر بوده است.

وی آمار تلفات بانوان در حوادث رانندگی سه ماهه نخست سال جاری را  14 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در سه ماهه نخست سال گذشته در همین مدت 29 نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد تلفات ناشی از رانندگی در داخل شهر نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است، اضافه کرد: تلفات رانندگی در تصادفات بیرون از شهر کاهش داشته و از 71 نفر به 48 نفر رسیده است.

وی از کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محل حادثه و حین انتقال در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تلفات محل حادثه 25 درصد و حین انتقال 50 درصد کاهش داشته است.

فروزش با اشاره به اینکه تلفات ناشی از تصادفات رانندگی عابران پیاده افزایش یافته است، گفت: این تلفات از 10 نفر سه ماهه نخست سال گذشته به 14 نفر رسیده است.

وی از کاهش تلفات سرنشینان خودروها در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تلفات سرنشینان خودروها از 48 نفر سال گذشته به 27 نفر در سال جاری کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه تلفات ناشی از ضربه به سر نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته کاهش یافته است، اضافه کرد: ضربه به سر همچنان مهم‌ترین عامل تلفات در تصادفات رانندگی است.

وی آمار تلفات ناشی از ضربه به سر را در تصادفات رانندگی 37 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 23 نفر از تلفات هم به دلیل شکستگی بوده است.

فروزش تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را در شهر زنجان 36 نفر عنوان کرد و گفت: تلفات رانندگی در شهر ابهر نسبت به سال گذشته 15 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته در همین مدت بیش از 51 درصد کاهش داشته است.

وی طارم را تنها شهرستانی اعلام کرد که تلفات رانندگی در آن نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته افزایش یافته و از یک مورد در سال گذشته به پنج مورد رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به کاهش بیش از 85 درصدی تلفات رانندگی در شهرستان ماهنشان تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری یک نفر در ماهنشان بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده است.

وی وانت‌بار و موتور سیکلت را با بیشترین آمار کشته، درگیرترین خودروها در تلفات رانندگی دانست و ادامه داد: خودروی وانت‌بار عامل 11 مرگ در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

فروزش از کاهش 41 درصدی نقش موتور سیکلت در تلفات رانندگی خبر داد و تصریح کرد: این آمار از 21 مورد سال گذشته به 11 مورد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول