اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 4.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از کاهش 4.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در این استان خبر داد.

کاهش 4.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 22 هزار و 715 مورد پرونده در این اداره‌کل رسیدگی شد که از این تعداد 21 هزار و 603 پرونده مربوط به بخش معاینات، 593 مورد معاینه اجساد، 245 مورد کمیسیون و 274 مورد مربوط به آزمایشگاه بوده‌ است.

وی مهم‌ترین پرونده‌های رسیدگی شده این اداره‌کل در سال ‌گذشته‌ را مربوط به کشف‌ دو باند سه نفره برشمرد و گفت: این افراد با ایجاد ضایعات خودزنی و صحنه‌سازی سعی در اخاذی از یک شرکت بیمه‌ای داشتند.

فیروزبخت از افزایش 28.9 درصدی مرگ ناشی از اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 49 نفر در این استان به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 28.9 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش 4.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال 90، گفت: در سال گذشته، 229 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با سال پیش از آن 4.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این اداره‌کل و اقدامات انجام شده برای رفع آن، خاطرنشان کرد: کمبود جدی فضای فیزیکی در ستاد اداره‌کل از جمله این مشکلات بود که با رایزنی و مکاتبه لازم علاوه بر یک قطعه زمین موجود، یک قطعه زمین دیگر در سایت اداری به مساحت 3 هزار متر مربع تحویل گرفته شد.

فیروزبخت همچنین با اشاره به استیجاری یا امانی بودن ساختمان پزشکی قانونی شهرستان‌ها، ادامه داد: عملیات احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان‌های لردگان و بروجن در سال 1390 شروع شده است و زمینی به پزشکی قانونی شهرستان‌های اردل و فارسان نیز تحویل شده که عملیات احداث ساختمان‌ آن‌ها پس از جذب اعتبار لازم آغاز می‌شود.

وی راه‌اندازی آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته برشمرد و گفت: با جذب اعتبارات سازمانی و استانی، تجهیزات مناسب آزمایشگاهی خریداری و آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی راه‌اندازی شد، همچنین رایزنی‌های لازم در حال انجام است تا از طریق استانداری مجوز خرید دو دستگاه خودرو اخذ شود که در این زمینه از طرف مسئولان استانداری موافقت اولیه صورت گرفته است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول