اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

اردبیل در کاهش تلفات درون‌شهری رتبه سوم کشور را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بین استان‌های کشور در کاهش تلفات رانندگی در محدوده درون‌شهری رتبه سوم کشور را دارد.

اردبیل در کاهش تلفات درون‌شهری رتبه سوم کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی عصر امروز در جلسه ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: ما با یک کاهش محسوس و ملموس در سال‌های اخیر در حوزه تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در سطح شهر روبه‌رو بودیم به طوری که 33 درصد تصادفات درون‌شهری در سه ماهه اول امسال کاهش یافته است.

وی با یادآوری این‌که در سه ماهه اول امسال تنها هشت نفر در تصادفات درون‌شهری جان باخته‌اند، تصریح کرد: این تعداد در سه ماهه بهار سال گذشته 12 نفر بوده که کاهش چهار نفری را در این زمینه شاهد هستیم.

مریخی اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی، حضور به موقع پلیس در صحنه‌های مختلف، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از رسانه‌ها و صدا و سیما و اعمال مقررات و قوانین جدید را از علل کاهش تصادفات درون‌شهری در اردبیل توصیف کرد.

این مسئول با اعلام این‌که قرار است در برنامه پنجم توسعه هر ساله 10 درصد تلفات و تصادفات درون و برون‌شهری کاهش یابد، خاطرنشان کرد: براساس این قانون در استان اردبیل باید هفت نفر کاهش فوتی در حوادث جاده‌ای داشته باشیم که با این روند در پایان سال جلوتر از تعهد پیش‌بینی شده می‌باشیم.

وی بیشترین تصادفات درون‌شهری را مربوط به راکبان موتورسیکلت و همچنین عابران پیاده توصیف کرد و ادامه داد: بیش از 55 درصد تصادفات معبر شهری استان در سه ماهه اول امسال مربوط به برخورد وسایط نقلیه با عابر پیاده بوده است که رقم بالایی محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور استان اردبیل ضرورت آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم را در تردد ایمن در مسیرهای تعیین شده را خاطرنشان کرد و بیان داشت:‌ ما اگر بتوانیم عابران پیاده را نسبت به حفظ حقوق و مقررات تعریف شده در قانون آگاه و روشن کنیم بخشی از پیشگیری‌ها در این زمینه انجام شده است.

مریخی اضافه کرد: 28 درصد تصادفات درون‌شهری نیز مربوط به وسیله نقلیه با دوچرخه بوده که بیشترین تصادفات در ایام تعطیلی مدارس و فصل فراغت دانش‌آموزان از محیط مدرسه و کلاس درس بوده است.

وی در ادامه گفت: 70 درصد از تصادفات استان در ساعت 14 تا 20 اتفاق افتاده که پیک ترافیکی محسوب می‌شود که در این زمینه با افزایش نیرو و امکانات کنترلی سعی داریم از دامنه‌دارتر شدن تصادفات جلوگیری کنیم.

مریخی موفقیت در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی و صحبت نکردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی را یادآور شد و افزود: اگر امروز این قوانین جا افتاده و فرهنگ‌سازی شده است، شایسته است در سایر حوزه‌ها نیز کار گسترده تبلیغی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا بتوانیم آثار زیانبار تصادفات را به حداقل برسانیم.

وی نصب دوربین‌های سرعت‌سنج، راه‌اندازی هشت تابلوی کنترل سرعت و همچنین چندین دوربین اتوماتیک برای تنظیم سرعت در معابر سطح شهر را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از تخلفات رانندگان اردبیل مبنای غیرفرهنگی و ناآگاهی دارد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول