اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان خبر داد

کاهش 44 درصدی تلفات سوانح رانندگی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از کاهش 44 درصدی تلفات ناشی از حوادث و سوانح رانندگی در 45 روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 44 درصدی تلفات سوانح رانندگی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیمور سپهوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سایه تلاش‌های گسترده پلیس راهور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و مشارکت مردمی شاهد کاهش چشم‌گیر آمار تلفات رانندگی هستیم.

وی تصریح کرد: در این مدت آمار 9 کشته سال 90 به پنج کشته در سال جدید کاهش و آمار مجروحین نیز 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی هرمزگان در این مدت تصادفات جرحی نیز 20 درصد کاهش و در مجموع کل تصادفات نیز 17 درصد کاهش یافت.

سپهوند اضافه کرد: در سال‌ جاری هم‌چنین در مجموع 117 دستگاه خودرو توقیف که 76 دستگاه براساس دستور قضایی رفع توقیف شدند.

این مسئول در بخش دیگری از گزارش خود به مقایسه آمار سال 90 در مقایسه با سال 89 پرداخت و گفت: طی سال گذشته تصادفات در مجموع کاهش 18 درصدی به نسبت سال 89 داشت.

وی در همین رابطه ادامه داد: براساس اعلام نظر پزشکی قانونی در سال 89 تعداد 147 نفر در حادثه تصادفات جان خود را از دست دادند که با توجه به فعالیت‌های چشم‌گیر و همکاری شهروندان این میزان درسال 90 به 74 نفر کاهش یافت.

به گفته وی با توجه به آنالیز تصادفات، چهار درصد منجر به فوت و 54 درصد جرحی بوده که 47 درصد آن به علت عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در پایان اذعان داشت: 73 درصد تصادفات در روز و 27 درصد نیز در شب اتفاق افتاده که ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه و بی‌توجهی به قوانین رانندگی بوده است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول