اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه:

تلفات تصادفات جاده‌ای تربت‌حیدریه به صفر رسید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه گفت: محور تربت‌حیدریه که همیشه از آن به پرتلفات‌ترین مسیر جاده‌ای و جاده مرگ یاد می‌شد چندین ماه متوالی عدد صفر را در نمودار تلفات جاده‌ای خود نشان داد.

تلفات تصادفات جاده‌ای تربت‌حیدریه به صفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، ایمان مقید صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار داشت: در سال 1390 اجرای اقداماتی زودبازده و کم هزینه در کل حوزه استحفاظی را شاهد بودیم که منجر به کاهش آمار تلفات جاده‌ای در ماه‌های پایانی سال شد و محور تربت‌حیدریه که همیشه از آن به پرتلفات‌ترین مسیر جاده‌ای و جاده مرگ یاد می‌شد چندین ماه متوالی عدد صفر را در نمودار تلفات جاده‌ای خود نشان داد.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، زیربنای توسعه شهرستان تربت‌حیدریه، راه و حمل و نقل است.

مقید در ارتباط با راه‌های ارتباطی حوزه شهرستان تربت‌‌حیدریه گفت: راه‌های ارتباطی این شهرستان شامل یک ‌هزار و 539 کیلومتر راه هم‌سنگ بوده که از این میان 326 کیلومتر آن راه شهری و 507 کیلومتر آن راه روستایی است و راه‌های شهری جزو مهم‌ترین راه‌های ترانزیتی شرق کشور به شمار می‌رود و اتصال دهنده تمام استان‌های جنوبی به سمت مشهدالرضا است.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه افزود: هم‌چنین این مسیر عبور ترانزیت خلیج ‌فارس به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

وی افزود: تربت‌حیدریه چهارراه ارتباطی بیش از 10 شهرستان خراسان‌رضوی به شمار می‌رود و طبعاً از حجم ترافیک بسیار بالایی نیز برخوردار است، به گونه‌ای که حجم عملیات برف‌روبی و شن نمک‌پاشی در این زمستان سه برابر زمستان سال‌های پیشین بوده است که با موفقیت و بدون حتی یک نفر تلفات پشت سر گذارده شد.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه گفت: به منظور برقراری ترددی مستمر و ایمن، بازگشایی 18 کیلومتر راه بزرگراهی در محور تربت‌حیدریه ـ مشهد داشته‌ایم که حدود 38 کیلومتر آن نیز در سال 88 و 89 به بهره‌برداری رسید و 10 کیلومتر باقی مانده آن تا هفته دولت سال جاری بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه راه‌های شهری، ساماندهی و به‌سازی ورودی شهر تربت‌حیدریه که کلاً به طول هفت کیلومتر است نیز آغاز شد که 6.5 کیلومتر ابنیه فنی و یک کیلومتر زیرسازی و آسفالت و جدول‌گذاری تکمیل شد و برای ادامه و تکمیل عملیات احتیاج به حدود 2 میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه در ارتباط با راه‌های روستایی افزود: در سال 90 و در حوزه راه‌های روستایی نیز احداث و آسفالت محورهای روستایی کسکک و احمدآباد شیخ به طول جمعاً 2.8 کیلومتر با صرف هزینه 300 میلیون تومان اجرا شده و اجرای کامل ابنیه فنی و زیرسازی محورهای روستایی کلاته ثم ـ گرماب ، کامه علیا ـ بکاول، اسدیه ـ کوهی ـ گیشا جمعاً به طول 10.7 کیلومتر که به میزان 800 میلیون تومان هزینه دربر داشته که آماده آسفالت است، آسفالت آنها اجرا خواهد شد.

مقید گفت: با اقدامات صورت گرفته و بازدیدهای مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی که از شهرستان داشته‌اند، اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه این افتخار را نیز پیدا کرد که در میان ادارات هم‌تراز خود (از قبیل مشهد و نیشابور و سبزوار) در رتبه نخست برخورداری روستاهای بالای 50 خانوار از نعمت راه آسفالته قرار گیرد که به میزان 95.5 درصد است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول