اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اردبیل خبر داد

21 کشته حاصل تصادفات راه اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در 75 روز گذشته 21 نفر در تصادفات جاده‌ای استان اردبیل کشته شده‌اند.

21 کشته حاصل تصادفات راه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راهها در اردبیل گفت: در 75 روز گذشته از سال جاری با وضعیت مطلوب رعایت قوانین از سوی رانندگان و همچنین اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی و حضور عوامل راه و ترابری و پلیس راه در محورها کاهش 31 درصدی مجموع تصادفات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

وی گفت: این امر نشان از ارتقای سطح فرهنگ ایمنی و رانندگی مناسب است به طوری که در همین مدت 21 نفر کشته شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته که تعداد آنها 29 نفر بوده با هشت مورد کاهش روبرو بودیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اعلام اینکه 337 مورد تصادف در نقاط حادثه‌خیز استان رخ داده است، خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی نیز با 48 درصد کاهش روبرو بودیم به طوری که در سال جاری بر اثر وقوع 44 فقره تصادف 61 نفر در جاده‌های استان مصدوم شده‌اند.

ظهیری کاهش 9 درصدی تصادفات خسارتی را نیز با 129 مورد تصادف یادآور شد و افزود:‌ در مجموع امسال در 75 روز گذشته 194 فقره تصادف رخ داده که در کل 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بودیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بلاتکلیفی مجروحان و مصدومان حوادث و اجساد در صحنه تصادف بیان داشت: در جلسه قبلی کمیسیون مواردی برای اصلاح مطرح شد که تاکنون هیچ یک از آنها عملیاتی نشده و ما همچنان پیگیر اجرای آنها هستیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل نارضایتی مردم را از باقی ماندن اجساد در تصادفات یادآور شد و ادامه داد:‌ گاه به دلیل بی‌توجهی دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه اورژانس و هلال احمر اجساد ساعت‌ها در محل تصادف بلاتکلیف رها می‌شوند که این خود گله‌مندی مسافران و رانندگان عبوری و همچنین اطرافیان متوفی را سبب شده که انتظار می‌رود هلال احمر و اورژانس به وظیفه خود بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در انتقال اجساد عمل کند.

ظهیری به وقوع حوادث متعدد ناشی از سقوط سنگ در محور اردبیل – سرچم اشاره کرد و گفت: اگر سقوطی نیز انجام می‌شود شایسته است دستگاه‌های ذی‌ربط به سرعت به وظیفه خود عمل کرده و اقدام به پاکسازی محل حادثه کنند.

وی اصلاح و مرمت جاده اردبیل – خلخال را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ ما در دو محور اردبیل – خلخال و سه راهی مشگین‌شهر ضمن لکه‌گیری به احداث زیر‌گذر اقدام می‌کنیم تا تصادفات در این محور به حداقل رسیده و ضریب اطمینان در رانندگی نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راه استان اردبیل در پایان سخنان خود خواستار خط‌کشی محورهای اصلی اردبیل به سمت خلخال و نصب روشنایی در گردنه صایین شد و اظهار داشت:‌ ما این موارد را یادآور می‌شویم تا مشکلات احتمالی برطرف شده و اسباب شرمندگی در پیشگاه مردم فراهم نیاید.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول