اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاهش 21 درصدی تلفات عابران پیاده در استان البرز

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان البرز از کاهش 21 درصدی تلفات عابران پیاده ناشی از تصادفات رانندگی در این استان خبر داد.

کاهش 21 درصدی تلفات عابران پیاده در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، علیرضا اکبرشاهی با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات پلیس استان البرز در جهت کاهش تلفات تصادفات حادثه‌ساز به ویژه عابران پیاده اظهار داشت: با انجام تغییرات فیزیکی در سطح معابر و جاده‌های استان از جمله نصب پل‌های عابر پیاده، سرعت‌گیرهای ضروری، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و حضور پررنگ‌تر ماموران راهنمایی و رانندگی خوشبختانه آمار تلفات جانی ناشی از تصادفات درون شهری در سه‌ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه این کاهش آمار در نتیجه همکاری دوجانبه پلیس استان البرز و شهرداری شهرستان کرج حاصل شد، افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان و فرهنگ سازی مناسب نیز در این امر دخیل بوده است.

اکبرشاهی در ادامه از آغاز طرح ویژه انتظامی ترافیکی در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و آغاز مسافرت‌های تابستانی و همچنین نظر به موقعیت جغرافیایی استان البرز که در مجاورت استان‌های شمالی قرار دارد، به تبع افزایش حجم سفرهای ورودی در محورهای مواصلاتی و معابر زیر پوشش فرماندهی انتظامی استان البرز قابل لمس و متصور است و به همین منظور و در جهت کنترل ترافیک معابر درون شهری و برون‌شهری و همچنین پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش تصادفات حادثه ساز طرح انتظامی ترافیکی ویژه تابستان آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: این طرح در دو مرحله به اجرا درمی‌آید، مرحله اول از اول تابستان آغاز و تا تاریخ یکم مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و مرحله دوم نیز از تاریخ یکم شهریور آغاز و تا دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه هدف کلی از اجرای طرح، ایجاد امنیت ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور است، تصریح کرد: در اجرای این طرح اهداف متعددی دنبال می‌شود که همگی در راستای ایجاد امنیت ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور است.

وی برخورد با تخلفات رانندگی بالاخص تخلفات حادثه‌ساز و مهم، ارتقای ضریب ایمنی در عبور و مرور و حضور موثر و پررنگ در معابر، پیشگیری از وقوع سوانح و ضایعات ترافیکی و افزایش نظم و انضباط در عبور و مرور، جلب رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس راهور را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول