اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر خبر داد

معرفی زندانیان جرائم غیرعمد برای دریافت وام به بانک‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: سیاستی که ستاد دیه برای آزادی زندانیان در دست اقدام دارد معرفی زندانیان به بانک‌ها برای دریافت وام است.

معرفی زندانیان جرائم غیرعمد برای دریافت وام به بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی اکبر محبی عصر امروز در جلسه توجیهی ستاد دیه شهرستان دشتی، نقش مردم به‌ ویژه بزرگان و خیرین در کمک به زندانیان جرائم غیر‌عمد را مهم ذکر کرد و از برگزاری جشن گلریزان آزادی محکومان مالی و دیه در ماه مبارک رمضان در سال جاری در مرکز استان بوشهر خبر داد.

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر افزود: هدف ستاد آزادی زندانیان غیر عمد نظیر تصادف، مهریه، نفقه، چک و محکومیت‌های مالی است که در زندان به سر می‌برند.

وی گفت: سیاستی که ستاد برای آزادی زندانیان در دست اقدام دارد معرفی زندانیان به بانک‌ها برای دریافت وام است.

محبی یادآور شد: زندانیانی هستند که توانایی معرفی ضامن یا پرداخت اقساد را ندارند و کمک‌هایی که از مردم دریافت می‌کنیم صرفا به خاطر چنین زندانیانی است که با کمک‌های مردم زمینه آزادی آنها را فراهم می‌آوریم.

وی یادآور شد: در سال گذشته در مراسم جشن گلریزان که در شهرهای کاکی و خورموج برگزار شد تعداد 8 نفر از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

محبی خاطر نشان شد: سال گذشته در جشن گلریزان در دشتی کمک‌های خوبی توسط مردم جمع‌آوری شد و مبلغ 124 میلیون 800 هزار تومان برای آزادی آنان جمع‌آوری شد، به طوری که در خورموج مبلغ 3 میلیون 129 هزار و 100 تومان جمع‌آوری شد و 2 میلیون و 579 هزار تومان آن وصول شد و در شهر کاکی هم 984 هزار تومان جمع‌آوری کردیم که 944 هزار تومان وصول شد.

وی گفت: تسهیلات بانکی، معرفی زندانیان به ستاد دیه کشور و دعوت از شکات و جلب رضایت آن‌ها مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد است.

محبی افزود: از محل وام بلاعوض و اخذ رضایت شکات نیز مبلغ 2 میلیارد و 458 میلیون و 24 هزار و 468 ریال به زندانیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور خیرین باعث فراهم آوردن آزادی زندانیان خواهد شد خاطر نشان کرد: اگر زندانی در زندان بماند آسیب‌های فرآوانی به خانوده او وارد می‌شود.

محبی یادآور شد: در سال جاری برنامه‌ریزی صورت گرفته که از طرف بودجه‌های دولتی نیز می‌توان برای آزادی زندانیان کمک گرفت.

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر افزود: در حال حاضر تعداد چهار نفر از شهرستان دشتی بابت مهریه و نفقه در زندان هستند که یکی از آن‌ها مبلغ 36 میلیون تومان، یکی از زندانیان 18 میلیون تومان، یکی از آن‌ها نیز مبلغ 10 میلیون و 800 هزار تومان همچنین یکی از این زندانیان بابت 121 سکه در زندان به سر می‌برند و دو نفر هم بخاطر تصادف در زندان هستند که یکی از آن‌ها نیاز به پرداخت دیه کامل دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول