اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 سال گذشته صورت گرفت

آزادی 645 مددجوی جرائم غیرعمد در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از سال 86تاکنون 645 نفر با صرف هزینه‌ای افزون بر 115 میلیارد ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

آزادی 645 مددجوی جرائم غیرعمد در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ستاد خبری نمایشگاه یکصدمین سفر استانی هیئت دولت اظهار داشت: سال گذشته 331 مددجوی جرائم غیرعمد واجد شرایط با مجموع اعتبار 50 میلیارد و 424 میلیون و 200 هزار ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

وی بیان داشت: ستاد دیه استان کرمان زمینه آزادی 63 نفر را با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه آزادی فراهم کرده است.

موسوی‌قوام خاطر نشان کرد: طی سال گذشته با 179 نفر از مددجویان نیز مذاکره و 110 میلیارد و 394 میلیون و 223 هزار و 252 ریال اخذ رضایت شاکی انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل هفت جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته عنوان کرد: این نشست‌ها 52 مصوبه داشت.

موسوی‌قوام تصریح کرد: تشکیل 20 کمیسیون تشخیص وام و مطرح شدن 327 فقره پرونده مددجویان واجد شرایط از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این ستاد در سال گذشته است.

وی اقدام دولت در واگذاری اعتبار برای کمک به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: از سال 86 تاکنون 645 نفر با صرف 115 میلیارد و 513 میلیون و 630 هزار و 190 ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

موسوی‌قوام فرهنگ‌سازی و آموزش را در جلوگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها مؤثر دانست و اظهار داشت: با برگزاری جشن‌های گلریزان علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های خیران، زمینه فرهنگسازی در بین قشرهای مختلف مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها انجام شده است، افزود: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، برگزاری جشن‌های گلریزان، فرهنگ‌سازی و آموزش به قشرهای مختلف از جمله برنامه‌های سال جاری ستاد دیه است.

موسوی‌قوام گفت: ستاد دیه همواره برای رفع ریشه‌ای موضوع مددجویان جرائم غیرعمد و به حداقل رساندن آمار ورودی این مددجویان تلاش کرده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول