اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره ستاد دیه اعلام کرد:

آزادی 101 زندانی جرائم غیرعمد در یزد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره ستاد دیه گفت: در سال جاری 101 زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

آزادی 101 زندانی جرائم غیرعمد در یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا اعتمادیان شنبه شب در ششمین همایش گلریزان استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته مقدمات آزادی 130 زندانی جرائم مالی غیرعمد توسط ستاد دیه فراهم شد و برای آزادی این تعداد زندانی 3میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد.
وی افزود: در چهار ماه نخست سال جاری نیز 101 نفر از زندانیان مالی جرائم غیر عممد استان یزد به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
اعتمادیان بیان کرد: برای آزادی این تعداد زندانی به 4میلیارد و 900 میلیون ریال نیاز بود که کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد موفق شد یک میلیارد و 900 میلیون تومان از این مبلغ را از شاکیان رضایت اخذ کند.
عضو هیئت مدیره ستاد دیه کشور، رقم پرداخت شده از سوی ستاد دیه استان یزد برای آزادی 101 زندانی یاد شده را 370 میلیون تومان اعلام کرد.
اعتمادیان تصریح کرد: در حال حاضر 224 محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که گناه عمدی مرتکب نشده‌اند و پای آنها ناخواسته به زندان باز شده و هم‌اکنون در بین قاچاقچیان، سارقان و ... به سر می‌برند.
وی اضافه کرد: برای آزادی این تعداد زندانی به 8میلیارد و 300 میلیون تومان نیاز است که تهیه این رقم نیازمند اهتمام خیران استان یزد است.
اعتمادیان با انتقاد از اینکه سال گذشته 250 میلیون تومان در مراسم گلریزان استان یزد تعهد شد اما تنها 150 میلیون تومان پرداخت شد، افزود: ستاد دیه استان یزد برای این مبلغ برنامه‌ریزی کرده و برخی زندانیان قول آزادی داده بود اما با عدم وصول آن، امکان آزادی تعدادی از زندانیان فراهم نشد.
امام جمعه یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از کارهای مهم که مورد رضایت خداوند متعال است، خدمت به بندگان خداست و هیچ چیز به اندازه خدمت به بندگان خدا، انسان را نزد خدا ارج و قرب نمی‌بخشد.
آیت‌الله محمدرضا ناصری با بیان روایات و احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: حضرت علی (ع) به عنوان الگو و مقتدای شیعیان هرگز از یاد نیازمندان، فقرا و ایتام غافل نبودند هر شب غذا بر دوش می‌کشیدند و به خانه یتیمان سرکشی می‌کردند.
وی از خیران استان یزد خواست تا همت کنند و به بندگان خدا کمک کنند و آنها را از بند زندان و خانواده‌های آنها را از بی‌سرپرستی نجات دهند.
ناصری خطاب به خیران استان یزد خاطرنشان کرد: تا زمان باقی است و توان مالی وجود دارد باید در این مسیر گام برداشت زیرا ممکن فردا توان آن از بین برود.
استاندار یزد نیز در این مراسم از خیران تقدیر کرد و گفت: خیران کمک کنند تا زندان‌های استان با آزادی زندانیان بی‌گناه که ناخواسته و غیرعمد مرتکب جرائم مالی شده‌اند، خلوت شود.
محمدرضا فلاح‌زاده نیز کمک به هم‌نوع را از شایسته‌ترین و بهترین عبادات نزد خداوند متعال خواند و گفت: مردم یزد همواره به نوع دوستی و خیری شهره بوده‌اند.
به گزارش فارس، همزمان با جشن گلریزان مرکز استان یزد که شب گذشته در سالن برق منطقه‌ای شهید عباسپور برگزار شد، جشن گلریزانی نیز در شهرستان طبس برپا شد.
امسال همچنین یک جشن گلریزان در شهرستان مهریز برگزار شد که در این جشن خیران مهریزی برای پرداخت 36 میلیون تومان تعهد کردند.
هفتم شهریورماه نیز جشن گلریزانی در شهرستان ابرکوه برپا خواهد شد.
سال گذشته نیز جشن گلریزان در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه و یزد برگزار شد که در این جشن‌ها تعهد پرداخت 250 میلیون تومان اعلام شد اما تنها 150 میلیون تومان از آن وصول شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول