اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان آبادان خواستار شد:

حمایت مسئولان آبادانی از زندانیان جرائم غیرعمد

خبرگزاری فارس: رئیس زندان آبادان خواستار حمایت مضاعف مسئولان آبادانی از زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنها در این شهرستان شد.

حمایت مسئولان آبادانی از زندانیان جرائم غیرعمد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عزیز عبادی در مراسم آئین گلریزان  که در محل خانه معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جشن گلریزان هر ساله در ماه مبارک رمضان به‌منظور حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم افزود: هدف از برگزاری این مراسم کمک‌رسانی و حمایت برخی از مددجویانی است که به دلایل مختلف به‌صورت غیرعمد در ندامتگاه به سر می‌برند.
رئیس زندان آبادان به علل جرائم غیرعمد زندانیان اشاره کرد و گفت: پرداخت مهریه، بروز تصادف و چک بی‌محل از جمله مواردی است که زندانیان غیرعمد را گرفتار میله‌های زندان کرده است.
وی تصریح کرد: این افراد به دلیل در بند بودن نمی‌توانند جزای نقدی تعیین شده را پرداخت کنند به‌همین دلیل نیازمند حمایت‌های مالی مردم و مسئولان هستند.
عبادی با بیان اینکه مسئولان باید بیش از پیش در جشن گلریزان حضور داشته و زندانیان جرائم غیرعمد را حمایت کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های مالی هر چند کم می‌توان تعداد زیادی از زندانیان و خانواده‌های آنها را مورد حمایت قرار داد.
وی همچنین از مردم خیر شهرستان خواست تا برای آزادی این زندانیان در جشن‌های گلریزان شرکت و کمک کنند تا این افراد در ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
 رئیس زندان آبادان در ادامه به اهمیت ستاد دیه و نقش و جایگاه آن اشاره کرد و گفت: ستاد دیه به‌عنوان یک تشکل مردم نهاد که مشارکت مردمی در آن حرف اول را میزند همه ساله در ماه مبارک رمضان و البته در دیگر ماه‌های سال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به این مقوله مهم یعنی آزادی زندانیان میپردازد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ثمربخش ستاد دیه میتواند الگویی مناسب برای تقویت مراکز بعد از خروج با مشارکت مردم شود تصریح کرد: نهادهای مردمی در سال‌های اخیر گسترش چشمگیری در ابعاد اجتماعی داشته‌اند.
عبادی یادآور شد: کمی تلاش و کمی توجه رسانه‌ای و توجه مسئولان به‌ویژه در نهاد‌های متولی زندان و زندانیان میتواند به گسترش توجه مردم به زندانیان پس از آزادی و تغییر ذهنیت جامعه نسبت به زندانیان آزاد شده و گشودن آغوش کار و زندگی به روی آنان منجر شود.
وی در پایان با اعلام شماره حساب ستاد دیه در شهرستان در راستای کمک‌های مالی مردمی گفت: شماره حساب 0106230654006 در راستای کمک‌های مالی و مردمی این شهرستان بوده و امیدواریم که همشهریان با کمک‌های هر چند اندک خود، لبخند را به گوشه‌ای از لب زندانی و یا خانواده آن بیاورند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول