اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون در کرمانشاه؛

155نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قضایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون 155نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که کل بدهی آنها پنج میلیارد تومان بوده است.

155نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند
علی اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه 419 نفر زندانی جرائم غیرعمد داریم که بیشتر جرائم آنها در زمینه مالی، تصادف، چک، نفقه و مهریه است.
وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در کرمانشاه ادامه داد: برای این امر از خیران استان استان دعوت به عمل آمده و کمک‌های آنها را جمع آوری شده است.
اژدری خاطر نشان کرد: تقریبا حدود شصت هفتاد میلیون تومان پول در این جشن جمع آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه کل مبلغ جمع آوری شده را به یک نفر اختصاص نمی‌دهیم، تصریح کرد: از منابع دیگر مانند بانک‌ها به صورت وام،کمیته امداد و ستاد دیه کشورنیز به ما کمک می‌شود.
اژدری اظهار داشت: در جشن گلریزان امسال کمک‌ها به زندانیان توسط ستاد دیه کشور به صورت بلاعوض، ستاد دیه استان و مردم کرمانشاه جمع آوری شده است.
وی از مردم کرمانشاه خواست مشارکت حداکثری در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته باشند و در این ماه مبارک منجر به آزادی تعداد بیشتری از زندانیان شوند.
اژدری همچنین از کسانی که مشارکت فعال در امر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دارند تشکر کرد.
وی افزود: جشن گلریزان در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های کنگاور، سنقر، اسلام‌آباد‌غرب و پاوه به صورت مشترک با انجمن حمایت از زندانیان برگزار شده است.
رئیس اداره قضایی استان کرمانشاه تصریح کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، روزنامه‌ها و هفته‌ نامه‌ها  می‌توانند نقش مهمی در امر مشارکت مردم در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته باشند.
وی اضافه کرد: همچنین گذشت شاکیان راهم داریم که به صورت کامل نیست ولی درصدی از مبلغ را تخفیف می‌دهند.
اژدری خاطر نشان کرد: در سال گذشته تقریبا یک میلیارد و600 میلیون تومان پرداخت دیه شاکیان را داشتیم که این مقدار پول مربوط به 233 نفراز زندانیان بود و زندانیان از این طریق آزاد شدند؛ البته این مورد با گذشت درصدی شاکیان انجام شد.
وی با تشریح عملکرد امسال ستاد دیه استان افزود: از ابتدای سال تاکنون 155نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که کل بدهی آنها پنج میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: این مبلغ امسال نسبت به سال گذشته مقداری بیشتر شده و با گذشت درصدی از شاکیان به مبلغ دو میلیارد و 438 میلیون و 391 هزارتومان این زندانیان آزاد شدند.
رئیس ستاد دیه استان با اشاره به اینکه اولویت در آزادی زندانیان جرائم تصادفی و سپس سایر جرائم است گفت: در جرائم تصادفی نیز اولویت ابتدا با خانواده‌های شهدا و پس از آن با خانواده‌های سادات است.
وی تصریح کرد: ستاد دیه هفته‌ای یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و با بررسی کل پرونده‌ها  سعی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول