اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

57 زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

خبرگزاری فارس: 57 زندانی جرائم غیرعمد چهارمحال و بختیاری طی مراسمی با حضور وزیر دادگستری در شهرکرد آزاد شدند.

57 زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، وزیر دادگستری در این مراسم اظهار داشت: برای آزادی این زندانیان 500 میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، 700 میلیون ریال از سوی ستاد دیه، 613 میلیون ریال از سوی خیرین شهرکرد، 369 میلیون ریال در قالب آورده محکومان و مابقی از سوی دولت پرداخت شده است.
مرتضی بختیاری میزان بدهی زندانیان آزاد شده در این استان را 5 میلیارد و 930 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش مدیریت و مسئولان اداره‌کل زندان‌های این استان 750 میلیون ریال از میزان بدهی زندانیان از سوی طلبکاران بخشیده شد.
وی با بیان اینکه بدهکاری مالی، ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه و دیه از جمله جرائم زندان آزاد شده در این استان است، گفت: کمک افراد نیکوکار و خیر برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد نقش بسزایی دارد.
بختیاری افزود: خیرین به دلیل برخوردار بودن از روحیه اسلامی و اجتماعی کمک‌های خود را بدون منت در اختیار افراد نیازمند می‌گذارند که این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به خانواده کمک به تامین سلامتی اجتماعی جامعه است.
وزیر دادگستری تصریح کرد: دلیل زندانی شدن زندانیان آبرومند در اثر یک غفلت یا حادثه است که شامل حوادث ساختمانی، تصادفات منجر به فوت و صدمه در قالب جرایم دیه و همچنین در قالب جرایم مالی از ‌جمله چک، نفقه و مهریه است.
وی خاطرنشان کرد: ستاد دیه در گام نخست، زندانیان جرائم غیر عمد را شناسایی و برای هر کدام پرونده‌ای تشکیل می‎شود و پس از انجام تحقیقات لازم، از خیران برای کمک به ادای دین آنها دعوت خواهد شد.
57 زندانی جرائم غیرعمد چهارمحال و بختیاری طی مراسمی با حضور وزیر دادگستری در شهرکرد آزاد شدند.
وزیر دادگستری به همراه سایر اعضای کابینه در قالب سفر چهارم هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول