اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

عفاف زمینه‌ساز ظهور ارزش‌های اسلامی در جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: با رعایت عفاف و حجاب در روابط اجتماعی خود می‌توان بسیاری از ارزش‌های اسلامی را به منصه ظهور گذاشت.

عفاف زمینه‌ساز ظهور ارزش‌های اسلامی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام کریم سرافراز صبح امروز در جمع خواهران بسیجی شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: فرهنگ غربی در مسیر تحقق اهداف خود، راه تقابل سنت و مدرنیته را در پیش رو قرار داده است و با شبیه‌سازی حقوق زن و مرد بسیاری از تفاوت‌های این دو گروه را نادیده گرفته و تحولات بد و شومی را رقم زده است.

وی بر لزوم درک تفاوت‌های زن و مرد در جامعه تاکید کرد و گفت: دین مبین اسلام با در نظر گرفتن حقوق مساوی برای زن و مرد، تفاوت‌هایی بین آنها قرار داده تا بتوانند در تکامل یکدیگر نقش مهمی ایفا کنند.

سرافراز مبحث عفاف و حجاب را از مهم‌ترین برنامه‌ها و آموزه‌های دین اسلام برشمرد و افزود: عفاف و حجاب دارای ابعاد گوناگون و متعددی است که هم برای زن و هم برای مرد قوانین و احکامی در این رابطه در نظر گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، حضرت زهرا (س) را والاترین الگو در رعایت عفاف و حجاب دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در جایگاه الگوی کامل یک زن مسلمان، برای عفاف و حجاب اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و در این راستا توصیه‌ها و درس‌های بسیاری برای زنان و مردان مومن داشته‌اند.

سرافراز، عفت را زمینه‌ساز ظهور ارزش‌های اسلامی در جامعه دانست و گفت: با رعایت کردن عفاف و حجاب در روابط اجتماعی خود می‌توان بسیاری از ارزش‌های اسلامی را به منصه ظهور گذاشت.

وی ادامه داد: حجاب زیرمجموعه عفاف است در واقع عفاف بر حجاب اولویت داشته و در وهله اول باید محقق شود و بعد از آن که فرد از نظر درونی به معرفت و کمال رسید علائم آن در پوشش ظاهری‌اش نمایان می‌شود.

سرافراز به فلسفه وجود عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: عفاف و حجاب مبارزه با غریزه جنسی و نادیده گرفتن آن نیست بلکه به منظور حفظ و حراست از حریم و حدود انسان‌ها در جامعه است.

وی از میان برداشتن حائل‌های میان زن و مرد را از عوامل شیوع فساد در جامعه دانست و اظهار داشت: بدون رعایت عفاف و حجاب و در اختلاطی که بین زن و مرد شکل می‌گیرد بذر فساد و گناه افشانده می‌شود که اسلام خطر این‌گونه رابطه‌ها را به افراد هشدار داده و آنها را توصیه به خویشتن‌داری ‌می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید گفت مردم این استان انسان‌هایی پاک و مومن و پایبند به احکام و آموزه‌های دین هستند اما وضعیت حجاب در استان با حالت ایده‌آل و مطلوب آن فاصله دارد که با امر به معروف و نهی از منکر می‌توان به وضعیت مطلوب رسید.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول